تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بیش از ۱۷ میلیون و ۲۶۷ هزار تردد بین استانی در حوزه جاده ای کشور ثبت شد

  • کد خبر : 283712
  • 05 فروردین 1402 - 15:43

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۷ میلیون و ۲۶۷ هزار تردد بین استانی در حوزه جاده ای ثبت شد که رشد ۱۱ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه با حضور در ایستگاه پویش همراهان سفر در استان البرز اظهار کرد: یکی از پرترددترین راه‌های کشور کرج – قزوین و قزوین – رشت است و طرح نوروزی در کشور از ۲۴ اسفند آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: تا روز گذشته در حوزه دریایی بیش از یک میلیون و ۸۰۲ هزار مسافر از بندرها و سواحل جنوبی ما به جزایر مسافرت کردند و بیش از ۲۰۴ هزار خودرو به همراه آن‌ها منتقل شد، این آمار بیش از ۶۳ درصد رشد کرده است.
وی بیان کرد: در حوزه گردشگر دریایی ۶۳۴ هزار نفر از امکانات سواحل جنوبی و شمالی استفاده کرده‌ اند که عدد قابل توجهی به نسبت سال گذشته است.
بذرپاش با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۸۶۰ نفر تا پایان روز گذشته از قطار برای مسافرت خود استفاده کردند، این آمار به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در حوزه هوایی بیش از یک میلیون و ۹۶ مسافر به مقاصد داخلی و خارجی سفر صورت گرفت، ۷۷ هزار و ۲۶۷ پرواز داخلی و حدود یک هزار و ۶۶۷ پرواز خارجی نسبت به خدمات‌رسانی مشغول بودند و سه درصد به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در وزارت راه و شهرسازی کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است و بر این اساس پویش همراهان سفر ایمن اجرایی و ۱۰۰ ایستگاه برای این منظور در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شد.
وی اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها فضای مناسبی برای استراحت مسافران نوروزی و همچنین برگزاری برنامه‌های تفریحی و فرهنگی فراهم شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x