تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

آثار تاریخی شاخص البرز به روی گردشگران گشوده شد

  • کد خبر : 283692
  • 05 فروردین 1402 - 15:42

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: آثار تاریخی شاخص این استان از جمله مجموعه باستانی ۹ هزار ساله ازبکی به روی گردشگران گشوده شد.

شهباز محمودی روز جمعه به خبرنگاران گفت: کاخ تاریخی مروارید، کاخ موزه سلطانیه کرج، مجموعه باستانی ازبکی، آسیاب آبی نظرآباد، کاخ تاریخی شهرستانک در حاشیه جاده کرج – چالوس، کاروانسراهای تاریخی شاه عباسی و ینگی امام و حمام تاریخی مصباح کرج از جمله آثار تاریخی است که برای بازدید گردشگران و مهمانان نوروزی گشوده شده است.
وی ادامه داد: یکی از مزیت های گردشگری استان البرز نزدیکی شهرستان‌های آن به یکدیگر است و زمان زیادی صرف گردشگری در این مناطق نمی شود.
معاون اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: تورهای رایگان ۲ روزه برای گردشگران در شهرستان طالقان اختصاص یافته تا مردم از جاذبه های تاریخی و طبیعی این خطه سرسبز لذت ببرند.
وی با بیان اینکه اکنون تعدادی از آثار تاریخی استان البرز از جمله کاروانسرای ینگی امام شهرستان ساوجبلاغ در فهرست ثبت جهانی قرار دارند، گفت: تلاش ها بر این است تا این جاذبه ها برای گردشگران داخلی و خارجی مهیا شود.
به گفته معاون میراث فرهنگی البرز شهرستان اشتهارد نیز با دارا بودن دستکندهای باستانی و امامزاده زید و رحمن(ع) بسیار دیدنی است.
محمودی افزود: در شهرستان طالقان نیز گردشگران علاوه بر جاذبه‌های طبیعی می‌توانند از حمام تاریخی این شهرستان بازدید کنند.
این آثار تاریخی در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ باز و پذیرای گردشگران هستند.
استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی است که ۳۵۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x