تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

پرونده ۱۸۹ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد

  • کد خبر : 283415
  • 23 اسفند 1401 - 12:53

مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز گفت: پرونده ۱۸۹ واحد متخلف صنفی البرز در اجرای طرح نظارت بر کالاها و خدمات ویژه عید نوروز و ماه مبارک به شعب رسیدگی این اداره کل ارجاع شد.

حجت اله هراتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد : ۴۶۷ واحد صنفی البرز طی ۱۰ روز اخیر مورد بازدید قرار گرفت که ۱۸۹ واحد آنها متخلف شناخته شدند.
وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت ۷۱ پرونده تخلف در شعب رسیدگی به جرایم اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز رسیدگی و منجربه صدور حکم شده است .
هراتی گفت: طرح ویژه نظارت بر بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان در ۲ مرحله که مرحله نخست تا ۲۹ اسفندماه جاری و مرحله دوم از اول فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی افزود :همکاری در اجرای سیاست های دولت در امر نظارت و تنظیم بازار، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه با توجه به افزایش تقاضا و ضرورت برخورد با تخلفات، برخورد قانونی با تخلفات گرانفروشی، احتکار و سودجویی های غیر قانونی احتمالی در کوتاهترین زمان از اهداف مهم این طرح نظارتی است.
هراتی گفت: همچنین نظارت بر روند فرآیندهای تامین و توزیع کالا و خدمات و حمایت از فضای کسب و کار و اصناف متعهد در برابر التهابات کاذب در بازار از دیگر اهداف نظارت بازار به شمار می رود.
مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز خاطرنشان کرد : وظیفه اصلی سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات و اجرای احکام صادره از شعب است نه بازرسی زیرا در تشکیلات سازمان تعزیرات حکومتی بازرسی نداریم.
وی گفت: با استناد به ماده ۱۹ آئین نامه سازمان تعزیرات حکومتی از باب ضرورت و دستیابی به اهداف پیش گفته و از باب اقدام مشترک، روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی برای تنظیم بازار در قالب گشت مشترک با بازرسان سازمان های نظارتی علاوه بر رسیدگی به پرونده های مطروحه در شعب، در سطح بازار نیز حضور دارند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز افزود: نقاط تمرکز طرح، فروشگاه های زنجیره ای ، مراکز عمده، نمایشگاه های بهاره، میادین میوه و تره بار، شرکت های مسافربری و مراکز تهیه و توزیع پوشاک و مواد غذایی به ویژه گوشت و مرغ، رستوران ها، قنادی ها، آجیل و خشکبار و همچنین مراکز تولیدی، انبارها، سردخانه ها می باشد.
وی اظهار کرد : مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و عدم صدور فاکتور مراتب را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵.ir اطلاع دهند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x