تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

بیمه سلامت هزینه توانبخشی معلولان البرز را متقبل شد

  • کد خبر : 283402
  • 21 اسفند 1401 - 20:18

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز اعلام کرد: طبق یک تفاهم نامه، این بیمه تمام هزینه خدمات توانبخشی معلولان استان را متقبل شده است.

دکتر داود زارع روز شنبه در نشست پایش عملکرد و چالش‌های موجود در اجرای کامل قانون حمایت از معلولان افزود: متاسفانه علی رغم تمام پیگیری ها و اطلاع رسانی انجام گرفته اغلب مراکزی که خدمات توانبخشی به جامعه معلولان ارائه می دهند تا کنون با بیمه سلامت قرارداد نداشته وانتظار می رود با تغییر رویکردهای انجام یافته این مهم تحقق یابد.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تمام مراکز ارائه کننده خدمات توانبخشی در سطح استان البرز با بیمه سلامت قرارداد انعقاد می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت البرز افزود: برابر قوانین ملزم به پرداخت ۷۰ درصد هزینه های سرپایی بیمه شدگان هستیم و در صورت عقد قرارداد موسسات درمانی ارائه کننده خدمات توانبخشی به معلولان ونشاندارشدن این بیمه شدگان تمام هزینه های این عزیزان پرداخت می شود.
وی بیان کرد: تمام مراکز توانبخشی که با اداره کل بهزیستی استان البرز طرف قرارداد هستند می توانند با بیمه سلامت نیز انعقاد قرارداد نمایند و از تمامی ۵۹ کد خدمتی معلولین بهره مند گردند.
همچنین وجیهه محمدی فلاح مدیر کل بهزیستی استان البرز در این نشست نیز ضمن استقبال از خدمات قابل ارائه بیمه سلامت به جامعه معلولان گفت: خدماتی که سازمان بیمه سلامت به جامعه معلولان ارائه می دهد خدمتی بود که سالها به دنبال آن بودیم وامیدواریم که نسبت به تسهیل دسترسی مددجویان به خدمات توانبخشی گامهای اساسی برداشته وتمامی مراکز بتوانند با همکاری بیمه سلامت خدمات مطلوب به این جامعه را ارائه نمایند.
دکتر احمد حمادی، نماینده حوزه بیمه گری ستاد مرکزی سازمان بیمه سلامت نیز در این نشست به نقش دستگاه های مجری قانون توانبخشی معلولان اشاره کردندو افزود: مثلث بیمه سلامت؛ بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ملزم به ارائه خدمات درمانی به جامعه معلولان هستند و امیدواریم با همت مضاعف، این دستگاهها به جد وارد حوزه اجرا شوند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x