تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

توزیع ۵۰ هزار نهال رایگان در هفته درختکاری + مکان های توزیع نهال

  • کد خبر : 283292
  • 14 اسفند 1401 - 9:46

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از توزیع بیش از ۵۰ هزار نهال رایگان در سطح مناطق کرج در هفته بزرگداشت درختکاری و منابع طبیعی خبر داد

به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، سرپرست این سازمان از راه اندازی جایگاه‌های توزیع نهال رایگان در مناطق دهگانه، خبر داد و گفت: در این جایگاه ها که از اولین روزهفته درختکاری فعالیت خود را آغاز می کنند بیش از ۵۰ هزار نهال در سطح مناطق به شهروندان عرضه می شود.
علیرضا عاقلی هدف از توزیع نهال ها را ارتقاء فرهنگ درخت کاری بین مردم، افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد مشارکت بین مردم عنوان کرد و گفت: هر ساله توزیع نهال به صورت رایگان در بین همشهریان انجام می شود و هفته درختکاری فرصت مناسبی است تا مردم بیشتر با طبیعت و محیط زیست آشنا شوند.
وی در تشریح انواع نهال های توزیع شده، عنوان کرد: نهال های توزیع شده بین شهروندان شامل گونه های سازگار با اقلیم شهر کرج و مقاوم به کم آبی بوده و شامل گونه های مثمر و غیر مثمر نظیر آلو، گوجه سبز،توت، آلبالو ، چنار، نارون، اقاقیا و زبان گنجشک، می باشد.
عاقلی اضافه کرد: با توجه به استقبال گسترده‌ای که از سوی شهروندان خواهیم داشت، با همکاری اداره فضای سبز امور مناطق در مصلی کرج و مهر شهر نیز بین نمازگزاران توزیع نهال خواهیم داشت.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری درخت از کاشت آن مهم‌تر می باشد اضافه کرد: با حضور کارشناسان فضای سبز در مراکز توزیع نهال ارایه مشاوره رایگان و بروشورهای آموزشی به مردم برای انتخاب گونه مناسب نهال و شکل و نحوه کاشت و نگهداری نیز صورت می گیرد.
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x