تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نماینده کرج: کمبود فضای آموزشی در البرز به علت مهاجرت های بی رویه است

  • کد خبر : 282563
  • 19 بهمن 1401 - 22:37

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه آموزشی استان البرز نصف میانگین کشوری است گفت: این کمبود فضای آموزشی در البرز به علت مهاجرت های بی رویه است.

به گزارش ایرنا، مهدی عسگری چهارشنبه شب در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان البرز افزود: حل مشکلات آموزش و پرورش استان البرز نیاز به تشکیل قرارگاه با نگاه ملی و استانی دارد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وضعیت فضای آموزشی استان البرز از استان سیستان و بلوچستان حادتر است و باید با جدیت این موضوع را در کنار سایر مشکلات بویژه نیروی انسانی به صورت روزانه و هفتگی پیگیری کرد.
وی بیان کرد: وضعیت فضای آموزشی در البرز از جمله در کمالشهر، فردیس و ماهدشت به مراتب حادتر از سیستان و بلوچستان است که باید این محرومیت پنهان از طریق ارایه لایحه از سوی دولت به مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.
عسگری با اشاره به اینکه بار ساخت مدرسه سازی در استان البرز بر دوش خیرین است، عنوان کرد: در یک سال اخیر و با شروع نهضت مدرسه سازی گام های بزرگی برای ساخت مدرسه در استان برداشته شده است که حتی تصور آن را نمی کردیم با این سرعت این موضوع مهم پیش برود.
وی یادآورشد: برای حل و کاهش مشکلات در آموزش و پرورش باید اولویت بندی کرد و در قالب قرارگاه با حضور مسوولان وزارتی و استانی با ارائه راهکارهای مناسب با نگاه جهادی اقدام کرد.
نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای مشکلات امور حقوقی حوزه آموزش و پرورش در استان البرز هم نیاز به تشکیل کارگروه داریم .
وی جذب معلم بومی، آماده سازی زیرساخت های لازم برای تقویت فعالیت های تربیتی با توجه به ویژگی ها یی که در بین دهه هشتادی ها وجود دارد و ادامه روند مولدی سازی را در استان البرز ضروری دانست.
عسگری تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان البرز با مشکل جدی در بخش فضای آموزشی و خوابگاهی دارد که باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
دغدغه های آموزش و پرورش البرز جدی گرفته شود
مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: دغدغه های آموزش و پرورش در این استان در بخش کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی، پرورشی ، ورزشی و سخت افزاری و نرم افزاری جدی گرفته شود.
علی حجرگشت افزود: کاهش مشکلات آموزش و پرورش این استان نیاز به نگاه ویژه مسوولان و خیرین ملی و استانی در بخش نیروی انسانی و فضای آموزشی دارد.
وی خاطرنشان کرد: استان البرز در عرصه تعلیم و تربیت ، مشکلاتی در بخش زیرساخت ها دارد که برای رفع آنها نیازمند به حمایت مسوولان دستگاه های اجرایی و خیرین و همراهی اولیای دانش آموزان داریم.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و فضای آموزش نسبت به میانگین کشوری در آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: امسال با دعوت به کار از بازنشستگان و حق التدریس نیروهای شاغل خوشبختانه کلاس بدون معلم نداریم اما در نیروی خدماتی مدارس همچنان با مشکل مواجه هستیم.
حجرگشت یادآورشد: البرز فقر فضای آموزشی شدید دارد و این کمبود فضا موجب تراکم دانش آموزی بالا در کلاس های درس شده است.
وی ادامه داد: البرز بالاترین نرخ مهاجرت پذیری کشور را دارد که این موضوع سبب کمبود امکانات زیرساختی به ویژه در بخش فضای آموزشی در استان شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: بازنشستگی معلمان، کمبود سرایدار و خدمتکار، آزمون استخدامی و جذب نیروه ماده ۲۸ ، جذب نیروهای غیر بومی، مستقل شدن آموزش و پرورش فردیس از دیگر مواردی است که آموزش و پرورش آن نیاز به توجه ویژه دارد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش البرز به یاری مسوولان و نهادهای مردمی برای ارائه خدمات به جامعه هدف خود از جمله دانش آموزان نیاز دارد، یادآورشد: همه ما در حمایت از این دستگاه مهم و تاثیرگذار در جامعه پای کار بیایند تا درآینده با مشکل روبرو نشویم.
میانگین تراکم دانش آموزی در کلاس های درس البرز ۳۲.۵ نفر است و درآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج جمعیت دانش آموزی بالای ۵۰ نفر در هر کلاس درس شاهد هستیم.
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x