تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

چرا کی‌روش سرمربی قطر شد؟/ ماموریت ویژه مرد پرتغالی برای عنابی‌ها

  • کد خبر : 282535
  • 19 بهمن 1401 - 10:27
چرا کی‌روش سرمربی قطر شد؟/ ماموریت ویژه مرد پرتغالی برای عنابی‌ها

دلایلی که فدراسیون فوتبال قطر سراغ کارلوس کی‌روش مربی سابق تیم ملی ایران رفته و ماموریت جدید او با «عنابی» تشریح شد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

کارلوس کی روش مربی پرتغالی پس از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ از تیم ملی ایران جدا و دو روز پیش به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال قطر معرفی شد.

قطر پیش از این با «فلیکس سانچز» اسپانیایی به مدت پنج سال کار می‌کرد و با این مربی به عنوان قهرمانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا هم دست یافت؛ هرچند که در جام جهانی ۲۰۲۲ سانچز با قبول سه باخت نتوانست برای قطر کار خاصی انجام بدهد.

همین مسئله باعث شد تا فدراسیون قطر در همان زمان برگزاری جام جهانی با کی روش وارد مذاکره بشود و با پیشنهاد بهتر او را برای جدایی از تیم ملی ایران قانع کند.

اما شاید برای خیلی‌ها این سئوال پیش بیاید که قطر به چه دلایلی سراغ کی روش رفته است. با توجه به اینکه فوتبال هجومی در کشورهای عربی به خصوص قطر و عربستان مورد پسند هواداران است، کارلوس کی روش که معمولاً با سبک بازی تدافعی و بسته شناخته می‌شود، با چه معیارهای دیگری مورد توجه فدراسیون قطر قرار گرفته است.

روزنامه «الشرق» قطر امروز در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت و از مهارت، بینش و تجربه بالای کی روش با هدف اصلی رساندن قطر به جام جهانی ۲۰۲۶ به عنوان دلیل اصلی انتخاب سرمربی سابق ایران نام برد.

این روزنامه در ابتدای گزارش خود با اشاره به خوش‌بینی قطری‌ها به انتخاب کی روش برای هدایت تیم ملی این کشور، نوشت: «مسئولان ورزش به این باور کامل رسیده‌اند که تیم ملی کشورمان باید چه در سطح کادر فنی و چه در سطح بازیکن به منظور افزایش جاه طلبی و جستجوی عناوین دیگر پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و رسیدن به نیمه نهایی کونکاکاف ۲۰۲۱ و کسب مقام سوم در مسابقات قهرمانی جام خلیج فارس تغییر کند. در واقع تصمیم فدراسیون فوتبال تصمیم درستی بود.»

چرا کی‌روش سرمربی قطر شد؟/ ماموریت ویژه مرد پرتغالی برای عنابی‌ها

الشرق همچنین با تاکید بر تجربه و شناخت بالای کی روش از فوتبال آسیا به واسطه کار در تیم ملی ایران، به سوابق حضور او در جام‌های جهانی پرداخت و ماموریت‌های پیش روی مربی پرتغالی را این‌طور برشمرد: «اولین چالش سرمربی پرتغالی با تیم ملی کشورمان، شروع تدوین یک برنامه استراتژیک جدید در نحوه مدیریت تیم خواهد بود که برای بازگرداندن تیم به وضعیت قبلی با احضار چند نام جوان و پمپاژ خون به تیم ملی برای بازگشت به مسیر درست نیاز به تلاش زیادی دارد به ویژه اینکه مزیت کی روش همیشه این بوده که به بازیکنان جوان فرصت می‌دهد؛ همانطور که در مورد تمام تیم‌هایی که تحت نظر او بود، این اتفاق افتاد. شاید بارزترین نمونه در مورد تیم ملی مصر زمانی که او اسامی ناشناس باشگاه‌های ناشناس را معرفی کرد و آنها را به سمت ستاره شدن سوق داد و این یکی از نکات مثبت مربی پرتغالی است همانطور که او با نظم و سخت گیری در کار و تمرکز زیاد روی تاکتیک و سبک بازی دفاعی متمایز و شناخته می‌شود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «می‌توان گفت کار رسمی کارلوس کی روش از تورنمنت کونکاکاف آغاز می‌شود و کی روش هدایت العنابی را در این رقابتها که در آمریکا برگزار می‌شود، بر عهده خواهد داشت. قطر آخرین بار در سال ۲۰۲۱ به عنوان میهمان ویژه در این مسابقات حضور داشت. مسلماً قضاوت اولیه در مورد سرمربی قطر در این تورنمنت صورت خواهد گرفت که به منزله آماده سازی و تدارک تیم برای حضور در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا است که در دوحه برگزار می‌شود. تیم ملی کشورمان در لباس قهرمان وارد مسابقات می‌شود و باید از عنوانی که در سال ۲۰۱۹ در امارات به دست آورد دفاع کند. کی روش به خوبی می‌داند که حتی باوجود برگزاری مسابقات در زمین قطر و در مقابل هواداران این تیم، کار آسانی نخواهد داشت.»

اما بخش اصلی و مهم که باعث شد قطر سراغ کی روش برود در روزنامه الشرق این‌طور بیان شده است: «گامی که فدراسیون فوتبال را تشویق کرد تا با کی روش قرارداد ببندد، ممکن است مهارت، بینش و تجربه طولانی او در توانایی هدایت اکثر تیم‌هایی باشد که هدایت آنها را بر عهده داشت زیرا آرزوی فدراسیون فوتبال قطر حضور برای دومین بار متوالی در مسابقات جام جهانی است که قرار است در سال ۲۰۲۶ در آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود تا حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ تنها حضور قطر در جام جهانی نباشد چرا که تیم ما تمام توانایی‌های لازم برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ را دارد، اما این چالش و جاه طلبی باید قدم به قدم و با صبر و حوصله انجام شود.»

در همین ارتباط ببینید: معرفی ویژه کارلوس کی‌روش در قطر/ نمایش حرکت عجیب بازیکنان ایران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x