تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

نام نویسی مسکن برای یک هزار و ۴۶۰ خانوار محروم البرز انجام شد

  • کد خبر : 282430
  • 17 بهمن 1401 - 21:37

مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: نام نویسی مسکن برای یک هزار و ۴۶۰ خانوار ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار این استان در سال جاری انجام شد.

محمد جواد کاظمینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون یک میلیون نفر از جمعیت حدود سه میلیون نفری استان البرز در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند که تلاش ها بر تامین مسکن مناسب این افراد متمرکز شده است.
وی ادامه داد: مسکن خانوارها واجد شرایط و نیازمند در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان البرز تامین خواهد شد.
کاظمینی با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی در استان البرز است، گفت: وجود چهار زندان، مهاجرت بی رویه حدود سالانه ۱۰۰ هزار نفر، حاشیه نشینی و عدم تعلق سرزمینی و بی هویتی از جمله مشکلات حوزه اجتماعی این استان است.
وی خاطرنشان کرد: وظایف دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان البرز تعیین شده است.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز به علل و چرایی آسیب های اجتماعی در استان البرز اشاره کرد و افزود: ضعف بنیان خانواده و افزایش نرخ طلاق، حاشیه نشینی، ضعف کانون های هویتی، ناکارآمدی مدیریتی در جلب اعتماد مردم، کمبود زیرساخت های فرهنگی و گردشگری از جمله علل این آسیب ها هستند.
کاظمینی اضافه کرد: برای بررسی آسیب های اجتماعی ، قرارگاه اجتماعی در استان شکل گرفته که در آن ۱۱ کمیته در حوزه هایی مانند بهداشت و درمان ، فرهنگی و مذهبی ، رفاهی و مسکن ، آموزش و حرفه اموزی تعریف شده است.
وی یاد آورشد: در اولین نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز با حضور جانشین وزیرکشور در طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی محلات کم برخوردار در طرح ۲۰۲۰ برای استان ۵۵ محله تعیین شد.
اشتهارد و طالقان شهرستان های عاری از مناطق کم برخوردار
مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه ۶۶ محله کم برخوردار در استان شناسایی شده است ، گفت : از هفت شهرستان تابعه این استان ۲ شهرستان طالقان و اشتهارد عاری از مناطق کم برخوردار هستند.
کاظمینی یاد آورشد: ۵۰۰ جهادگر ، بسیجی و فعال اجتماعی در قرارگاه آسیب های اجتماعی البرز فعالیت دارند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x