تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

برد بارسا و بایرن و باخت میلان در دربی دلامادونینا

  • کد خبر : 282418
  • 17 بهمن 1401 - 2:13
برد بارسا و بایرن و باخت میلان در دربی دلامادونینا

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» : گروه ورزشی: بارسلونا امشب در یکی از بازی های هفته بیستم لالیگا میزبان سویا در ورزشگاه نوکمپ بود. این تیم بدنبال تداوم روند بردهای متوالی خود در سال ۲۰۲۳ بود تا صدرنشینی مقتدرانه‌اش در لالیگا را تثبیت کند. شاگردان ژاوی در رسیدن به این هدف موفق ظاهر شدند و با کسب پیروزی […]

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

گروه ورزشی: بارسلونا امشب در یکی از بازی های هفته بیستم لالیگا میزبان سویا در ورزشگاه نوکمپ بود. این تیم بدنبال تداوم روند بردهای متوالی خود در سال ۲۰۲۳ بود تا صدرنشینی مقتدرانه‌اش در لالیگا را تثبیت کند. شاگردان ژاوی در رسیدن به این هدف موفق ظاهر شدند و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل میهمان خود، روند موفق‌شان را تداوم بخشیدند.
آنها بازی را تهاجمی شروع کردند و در پی باز کردن دروازه سویا در دقایق نخست بودند. بعد از چند حمله ناموفق، اولین اتفاق مهم بازی را در دقیقه ۸ شاهد بودیم؛ جایی که سرخیو بوسکتس به دلیل مصدومیت جای خود را به فرانک کسیه داد. ۱۰ دقیقه بعد روبرت لواندوفسکی شانس این را داشت که دروازه حریف را باز کند ولی یاسین بونو با واکنشی مناسب ضربه او را راهی کرنر کرد.
1798803
هر چه به دقایق پایانی نیمه اول نزدیک تر می شدیم، فشار بارسا افزایش پیدا می کرد و در متن اکثر این حملات، لواندوفسکی حضور داشت. این بازیکن در دقیقه ۲۷ با یک شوت از راه دور شانس خود را برای چندمین بار امتحان کرد ولی ضربه او را بازهم گلر حریف مهار کرد. این نیمه در نهایت در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که جز دقایق پایانی، توپ و میدان به طور کامل در اختیار آبی اناری ها قرار داشت.
شاگردان ژاوی که به هیچ عنوان قصد از دست دادن امتیاز در این بازی را نداشتند، بازی تهاجمی خود را در نیمه دوم ادامه دادند و سرانجام در دقیقه ۵۸ به گل اول بازی دست یافتند. بعد از چند پاسکاری سریع و کوتاه، فرانک کسیه داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و بعد از یک چرخش ناگهانی، با پاسی در عمق جوردی آلبا را در سمت چپ با دروازه بان تک به تک کرد؛ ضربه بغل پای مدافع باتجربه بارسا روی این پاس دور از دستان گلر حریف به گل اول بازی منجر شد.
1798802
در حالی که بعد از گل اول بارسا، سویا تلاش خاصی برای جبران انجام نداده بود، گل دوم آبی اناری ها را در دقیقه ۷۱ شاهد بودیم. رافینیا از سمت راست محوطه جریمه یک پاس زمینی تند و تیز را روانه دهانه دروازه کرد که این پاس را گاوی در شرایطی مناسب با یک بغل پای آرام به گل دوم میزبان تبدیل کرد.
لواندوفسکی که در این بازی تشنه گلزنی بود، در دقیقه ۷۷ روی یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه یک بار دیگر شانس گلزنی خود را امتحان کرد ولی شوت او بازهم راهی به دروازه نداشت و با اختلاف اندک به اوت رفت. دو دقیقه بعد از این موقعیت، رافینیا که پاس گل دوم را داده بود روی پاس زیبای آلبا، گل سوم را در دهانه دروازه حریف با شوتی دقیق به ثمر رساند.
بارسلونا با کسب پیروزی سه بر صفر در این دیدار، شمار امتیازات خود را به عدد ۵۳ رساند تا با حفظ فاصله ۸ امتیازی خود با رئالِ رده دومی، با اقتدار به صدر جدول تکیه بزند. سویا نیز با قبول این شکست ۲۱ امتیازی ماند تا با رتبه شانزدهم راهی هفته بیست و یکم لالیگا شود.
1798804
1798805
1798806

بایرن مونیخ نیز امشب در حالی در هفته نوزدهم بوندسلیگا به خانه ولفسبورگ رفت که با پیروزی دیروز یونیون مقابل برلین موقتا به رتبه دوم جدول سقوط کرده بود و مصمم بود با پیروزی در بازی امشب بار دیگر به صدر جدول بازگردد.
در حالی که کمتر از ۱۰ دقیقه از شروع مسابقه گذشته بود بایرنی‌ها موفق شدند از حریف پیش بیفتند. کینگزلی کومان در سمت راست توپ را دریافت کرد و پاسی به درون محوطه جریمه برای توماس مولر ارسال کرد. توپ به مولر نرسید ولی کستیلز، سنگربان ولفسبورگ، نتوانست این پاس وینگر فرانسوی را مهار کند تا توپ وارد دروازه او بشود.
1798744
1798745
دو دقیقه بعد ولفسبورگ تا یک قدمی به تساوی کشاندن بازی پیش رفت. سانتر ویمر به سوانبرگ رسید ولی او در تلاش اول موفق نشد و اوتاویو هم شوتی به سمت دروازه بایرن شلیک کرد که دقیق نبود.
در دقیقه ۱۴ کینگزلی کومان دومین گل خود را به ثمر رساند. کانسلو که اولین بازی خود در بوندس‌لیگا را به عنوان بازیکن فیکس با پیراهن بایرن مونیخ تجربه می‌کرد با ارسال یک پاس خوب توپ را به کومان رساند تا او با یک والی تماشایی دروازه ولفسبورگ را باز کند.
1798746
1798747
در حالی که بازی هنوز به دقیقه ۲۰ نرسیده بود بایرن به گل سوم رسید تا شروعی خیره‌ کننده داشته باشد. این بار سانتر کیمیش از سمت چپ با پرش بلند توماس مولر همراه شد و ضربه سر او از سنگربان ولفسبورگ گذشت تا نتیجه ۳-۰ به سود بایرن بشود.
1798748
1798749
تنها سه دقیقه از دقیقه بیستم بازی گذشته بود که بایرن می‌توانست چهارمین گل را هم به ثمر برساند. کانسلو یک بار دیگر از سمت چپ سانتری تماشایی ارسال کرد ولی گورتزکا نتوانست به توپ رسیده و از فاصله شش قدمی دروازه ولفسبورگ را با ضربه سر باز کند.
در حالی که تنها یک دقیقه به پایان نیمه اول باقی مانده بود ولفسبورگ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. تغییرات کوواچ مثمرثمر بود و کامینسکی که یکی از این تعویض‌ها بود به گل رسید. او وارد محوطه جریمه بایرن شد و با یک حرکت یک دوی خوب با اوتاویو ضربه کات‌داری شلیک کرد تا زومر را تسلیم کند. نیمه اول با برتری ۳-۱ باواریایی‌ها به پایان رسید.
1798750
ولفسبورگ که از گلزنی در اواخر نیمه اول روحیه گرفته بود نیمه دوم را با حمله آغاز کرد و در دقیقه ۵۲ فرصت خوبی به دست آورد. حرکت ترکیبی خوب باکو و ویمر می‌توانست دروازه بایرن را باز کند، اما یان زومر موفق عمل کرد تا دروازه‌اش بسته بماند.
دو دقیقه بعد بایرن ۱۰ نفره شد. کیمیش که در نیمه اول به دلیل یک خطای بی‌دلیل و هل دادن بازیکن حریف کارت زرد گرفته بود در دقیقه ۵۴ به دلیل سرنگون کردن آرنولد کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد.
1798751
1798752
1798753
اما این پایان بازی خوب باواریایی‌ها نبود. در دقیقه ۷۲ بایرنِ ده‌ نفره موفق شد به گل چهارم دست پیدا کند. جمال موسیالا در جناح چپ صاحب توپ شد و با یک حرکت انفرادی تماشایی با عبور از سه یا چهار بازیکن ولفسبورگ شوتی به سمت دروازه این تیم شلیک کرده و چهارمین گل تیمش را به ثمر برساند.
1798754
1798755
اما ولفسبورگی‌ها قصد تسلیم شدن نداشتند. در دقیقه ۸۰ پاس خوبی در محوطه جریمه بایرن برای لوکاس نمچا ارسال شد که او نتوانست توپ را کنترل کند، اما ماتیاس سوانبرگ در محل حاضر بود تا با یک ضربه دروازه زومر را باز کند تا اختلاف به دو گل کاهش یابد.
1798756
چهار دقیقه بعد دروازه بایرن باز شد، اما داور گل را نپذیرفت تا ناگلزمان و شاگردانش نفس راحتی بکشند. شوت سرکش گرهارت به سقف دروازه بایرن دوخته شد، اما داور معتقد بود پیش از ضربه آخر ولفسبورگی‌ها مرتکب یک خطا شده‌اند. بعد از بررسی توسط VAR تصمیم داور برای اعلام خطای باکو روی گورتزکا تایید شد تا نتیجه بازی ۴-۲ به سود بایرن باقی بماند.
در نهایت بایرن مونیخ موفق شد این بازی پرگل و پرحادثه را با اختلاف دو گله به سود خود پایان دهد تا با یک امتیاز فاصله نسبت به یونیون برلین به صدر جدول بوندسلیگا برگردد.
منچسترسیتی در حالی امشب در هفته بیست و دوم لیگ برتر به خانه تاتنهام رفته بود که امیدوار بود با کسب سه امتیاز از این مسابقه فاصله‌اش با آرسنال صدرنشین را به دو امتیاز کاهش دهد.
این بازی فرصتی عالی برای شاگردان پپ گواردیولا بود چرا که آرسنال دیشب مقابل اورتون شکست خورد و ۵۰ امتیازی باقی ماند. سیتی اگر می‌توانست تاتنهام را از پیش رو بردارد با یک بازی بیشتر از توپچی‌ها به فاصله ۲ امتیازی آنها می‌رسید. تاتنهام اما از سوی دیگر مصمم بود انتقام شکست ۴-۲ مقابل سیتی در دیدار روز ۱۹ ژانویه را بگیرد.
درحالیکه خولین آلوارز در دقایق اولیه شوتی خطرناک به سمت دروازه تاتنهام شلیک کرد تا اولین موقعیت از آن سیتی باشد اما هری کین در دقیقه ۱۵ نه تنها تیمش را پیش انداخت بلکه به یک رکورد استثنایی رسید. پاس اشتباه رودری را هویبرگ قطع کرد و توپ را به هری کین رساند. او فضای خوبی پیدا کرد و با یک شوت عالی موفق شد ادرسون را شکست داده و توپ را به گوشه سمت چپ دروازه سیتی بفرستد. این دویست و شصت و هفتمین گل هری کین برای تاتنهام بود و باعث شد او بهترین گلزن تاریخ این تیم لقب بگیرد.

1798732
1798733
1798734
1798735
در دقایق بعدی سیتی بود که روی دروازه تاتنهام فشار می‌آورد ولی شاگردان کونته با دفاعی منطقی اجازه ندادند موقعیتی جدی روی دروازه‌شان خلق شود. در دقیقه ۴۲ هالند توپ را به دست آورد و به گریلیش سپرد. او از سمت چپ به سمت مرکز حرکت کرد و شوتی کات‌دار شلیک کرد که از کنار دروازه بیرون رفت.
در دقیقه ۴۵+۲ سیتی تیر دروازه تاتنهام را به لرزه درآورد. سانتر گریلیش بعد از برخورد به تاتنهامی‌ها به محرز رسید و او بلافاصله به سمت دروازه تاتنهام شلیک کرد. توپ او به پایین تیر دروازه اصابت کرد و بهترین فرصتی سیتی در این نیمه از دست رفت. نیمه اول با برتری ۱-۰ تاتنهام به پایان رسید.
سیتی نیمه دوم را هم با تهاجم آغاز کرد و اولین موقعیت را توسط خولین آلوارز ایجاد کرد که شوت او با برخورد به زانوی اریک دایر منحرف شد و به گل تبدیل نشد. چند دقیقه بعد آکانجی بخت خود را آزمایش کرد اما توپ او توسط رومرو بلوکه شد. دی‌بروینه سعی کرد توپ برگشتی را به گل تبدیل کند اما شوت او از کنار دروازه بیرون رفت.
1798742
آلوارز که برای گلزنی بی‌تاب به نظر می‌رسید پاس دی‌بروینه را به سمت دروازه شلیک کرد اما توپ کات‌دار او با اختلافی اندک از کنار دروازه بیرون رفت.
موقعیت بعدی نصیب هری کین شد تا دو گله شود. پاس خوب سون به او با شوتی محکم همراه شد که در میانه راه بعد از برخورد به بازیکنان سیتی منحرف شد.
1798737
در دقیقه ۷۷ دی‌بروینه با یک اشتباه توپ را از دست داد تا سون هیونگ مین از راه دور به سمت دروازه سیتی شوت بزند. ادرسون واکنش خوبی داشت و توپ را دفع کرد اما این توپ برگشتی به هری کین رسید. سانتر او را هویبرگ به سمت دروازه فرستاد که دقیق نبود و بیرون رفت.
در حالیکه تنها سه دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود تاتنهام ۱۰ نفره شد. این بازیکن آرژانتینی گریلیش را سرنگون کرد تا با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شود.
1798739
1798740
در دقیقه ۸۹ منچسترسیتی صاحب آخرین فرصت خود برای به تساوی کشاندن نتیجه شد اما ضربه دی‌بروینه با برخورد به دیواره دفاعی تاتنهام دفع شد تا این فرصت هم از دست برود. بازی در نهایت با پیروزی ۱-۰ تاتنهام به پایان رسید تا اختلاف سیتی با آرسنال همچنان ۵ امتیازی بماند.
1798741

در بازی آخر هم شاگردان سیمونه اینزاگی که دو هفته قبل در سوپرجام ایتالیا با سه گل رقیب همشهری را شکست داده بودند، امشب هم موفق شدند با یک گل به برتری برسند و جایگاه‌شان در رتبه دوم جدول را تثبیت کنند.
اینتری‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۶ بود که روی پاس هنریک میخیتاریان، این لائوتارو مارتینز بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه خطرناک او را چیپریان تاتاروشانو با یک واکنش دیدنی دفع کرد.
برتری اینتر ادامه داشت و در دقیقه ۱۰، روی ارسال میلان اشکرینیار بار دیگر این لائوتارو بود که صاحب فرصت شد اما ضربه سر او با اختلاف کمی از کنار دروازه میلان به بیرون رفت.
در ادامه باز هم این اینتری‌ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و بازیکنان میلان تنها به دنبال استفاده از ضدحملات بودند که توفیق چندانی هم در این راه نداشتند.
در دقیقه ۲۵، فدریکو دی مارکو توپ را به شکل خطرناکی به دهانه دروازه میلان فرستاد اما واکنش به موقع تاتاروشانو، این موقعیت را هم از اینتر گرفت.
چهار دقیقه بعد، روی ضربه آزاد هاکان چالهان اوغلو، بار دیگر لائوتارو صاحب موقعیت شد اما این بار هم ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.
فشار حملات اینتر سرانجام در دقیقه ۳۴ نتیجه داد و این تیم به گل اول رسید. روی یک ضربه کرنر از سمت راست دروازه میلان بود که ارسال چالهان اوغلو را لائوتارو روی تیر اول قطع کرد و توپ را به گوشه دروازه فرستاد.
1798800
در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این اینتری‌ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و در دقیقه ۴۴، چالهان اوغلو می توانست از روی نقطه کرنر دروازه میلان را باز کند اما تاتاروشانو توپ را از روی خط مشت کرد تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.
نیمه دوم را هم اینتر بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۵۳ بود که روی پاس لائوتارو، این دی‌مارکو بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او به کنار دروازه میلان برخورد کرد.
دو دقیقه بعد، روی پاس ژکو، لائوتارو می‌توانست گل دومش در این دیدار را به ثمر برساند اما ضربه او را تاتاروشانو دفع کرد.
در حالی که اینتری‌ها تیم برتر میدان بودند، چیزی نمانده بود که در دقیقه ۵۹، روی اشتباه آندره اونانا، میلان به گل تساوی برسد اما ضربه او که توسط الیویه ژیرو قطع شد به رافائل لیائو نرسید.
1798801
در ادامه میلانی‌ها پیش کشیدند و حملات بیشتری نسبت به نیمه اول روی دروازه حریف داشتند. در دقیقه ۷۵، روی پاس لیائو، این براهیم دیاز بود که با یک ضربه زمینی تلاش کرد تیمش را به گل برساند اما اونانا به راحتی توپ را مهار کرد.
یک دقیقه بعد، روی حرکت خوب لیائو، این ژیرو بود که صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد اما تعلل او باعث شد تا این موقعیت از دست برود.
در دقایق پایانی هر دو تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل انجام دادند و موقعیت های خطرناکی هم روی دروازه هم ایجاد کردند اما توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد. در این بین اینتری‌ها دو بار توسط لوکاکو و لائوتارو به گل رسیدند اما اولی به دلیل خطا و دومی به دلیل آفساید پذیرفته نشد.
در آخرین ثانیه های بازی هم واکنش خوب تاتاروشانو مانع گلزنی لوکاکو شد تا در نهایت بازی با همان یک گل به سود اینتر به پایان رسید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x