تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۱۸ مدال تکواندوکاران ایران در تورنمنت‌های ترکیه و امارات

  • کد خبر : 282407
  • 17 بهمن 1401 - 2:12
۱۸ مدال تکواندوکاران ایران در تورنمنت‌های ترکیه و امارات

تیم ملی تکواندو در پایان رقابت های پرزیدنت کاپ ترکیه به ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز رسید و گروهی دیگر از تکواندوکاران ایران نیز در تورنمنت امارات صاحب ۱۳ مدال شدند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از ایسنا، رقابت‌های آزاد جام ریاست فدراسیون جهانی (G2) با حضور ۱۱۲۶ تکواندوکار در ۲ گروه بانوان و آقایان در شهر «استانبول» کشور ترکیه برگزار شد که در بخش آقایان نمایندگان ایران در مجموع صاحب ۵ مدال طلا، نقره و برنز شدند.

ابوالفضل زندی در وزن ۵۴- کیلوگرم، امیرمحمد بخشی در وزن ۷۴- کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن ۸۷- کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند؛ ابوالفضل عباسی در وزن ۸۷+ کیلوگرم نقره گرفت و میرهاشم حسینی در وزن ۸۰- کیلوگرم به نشان برنز رسید.

در وزن ۵۴- کیلوگرم، ابوالفضل زندی دور نخست، «عادل عیوض اف» از جمهوری آذربایجان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. او در مرحله یک هشتم نهایی مقابل «میلان مول» از هلند قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز  و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. زندی در یک چهارم نهایی به مصاف «دیمیتروپولوس» از یونان رفت و حریف خود را نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید. زندی در نیمه نهایی ۲ بر یک مقابل «دنیز» از ترکیه به پیروزی رسید و راهی فینال شد. این بازیکن در دیدار فینال مقتدرانه ۲ بر صفر «گورکم پولات» از ترکیه را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۴- کیلوگرم، امیرمحمد بخشی دور نخست استراحت کرد و در مرحله یک شانزدهم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر «احمد عبدالله» نماینده فلسطین را شکست داد. بخشی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر «التاج غفوروف» از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در این مرحله به مصاف «مارکو گولوبیک» از کرواسی رفت و با نتیجه ۲ بر یک او را شکست داد. وی در نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر صفر «استفان تاووک» از صربستان را شکست داد و به فینال صعود کرد و در فینال نیز برابر دانیل باررا از اسپانیا که مدال طلای رقابت های جهانی مکزیک ۲۰۲۲ را در کارنامه خود داشت با نتیجه ۲ بر یک به برترب رسید و صاحب گردن آویز طلا شد.

میرهاشم حسینی در وزن ۸۰- کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر «علی اف» از جمهوری آذربایجان را شکست داد. او در مرحله یک هشتم نهایی مقابل «سینتادو» از اسپانیا، دارنده نقره جهانی در سال ۲۰۲۲ با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. حسینی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر «الکساندر رادوجوکوویچ» از اتریش را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله مقال «نیکولاس کاری» از آمریکا ۲ بر یک شکست خورد و به مدال برنز رسید. حسینی در ابتدای راند سوم از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد اما با همان شرایط به مبارزه ادامه داد.

مهران برخورداری در وزن ۸۷- کیلوگرم دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد. او در مرحله  یک هشتم نهایی، «تولیوتیس» از یونان را ۲ بر صفر برد. برخورداری در مرحله یک چهارم نهایی نیز با همین نتیجه «رائول خیمنز» از اسپانیا را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی موفق شد «طاها بیچر» از ترکیه را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و راهی فینال شود. «مهمت دمیر» از ترکیه حریف برخورداری در فینال بود که در این دیدار حضور نیافت و ملی پوش کشورمان صاحب مدال طلا شد.

ابوالفضل عباسی در وزن ۸۷+ کیلوگرم دور نخست موفق شد «توکگوز» از کشور ترکیه را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. او در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف «پاسکوبوزیچ» از کرواسی رفت و با نتیجه ۲ بر یک او را شکست داد و پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت. عباسی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر «پرز کامپوس» از اسپانیا را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت و در نیمه نهایی نیز اطلسی از ترکیه را با نتیجه ۲ بر یک برد و به فینال صعود کرد. وی در مبارزه نهایی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شیک سیسه از ساحل عاج شد و به مدال نقره رسید.

همچنین مهدی حاجی موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم، رضا کلهر در وزن ۶۸- کیلوگرم و متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران بودند که از دور رقابت ها کنار رفتند. 

در جریان رقابت های پاراتکواندو نیز علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم طلایی شد؛ سعید صادقیان پور در وزن ۶۳- کیلوگرم و حامد حق شناس در وزن ۸۰+ کیلوگرم به نقره رسیدند و امیرمحمد حق شناس نیز مدال برنز گرفت.

*کسب ۱۳ مدال توسط تکواندوکاران ایران در تورنمنت امارات
پرونده رقابت های آزاد فجیره در کشور امارات، با کسب ۱۳ نشان طلا، نقره و برنز برای ملی پوشان کشورمان در ۲ گروه بانوان و آقایان بسته شد.

به نقل از ایسنا، رقابت های آزاد فجیره به میزبانی کشور امارات با حضور ۱۴۸۹ تکواندوکار در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزار شد که نمایندگان ایران در هر ۲ بخش صاحب ۱۳ مدال طلا، نقره و برنز شدند.

در مجموع گروه بانوان و آقایان، علیرضا حسین پور در وزن ۵۸- کیلوگرم، دانیال بزرگی در وزن ۶۸- کیلوگرم، محمدحسین یزدانی در وزن ۸۰- کیلوگرم، علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم، سعیده نصیری در وزن ۴۶- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده در وزن ۵۳- کیلوگرم، تینا مدانلو در وزن ۵۷- کیلوگرم و کوثر اساسه در وزن ۶۲- کیلوگرم به مدال طلا رسیدند، نگار اسماعیلی در وزن ۴۹- کیلوگرم، ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۷- کیلوگرم نقره گرفتند و غزل سلطانی در وزن ۵۳- کیلوگرم و نرگس میرنوراللهی در وزن ۶۲- کیلوگرم  نیز به مدال برنز دست یافتند.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x