تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

امام جمعه کرج: حرکت نظام اسلامی رو به جلو است

  • کد خبر : 282370
  • 14 بهمن 1401 - 18:54

امام جمعه کرج با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی معجزه بزرگی بود که رخ داد، گفت:حرکت نظام اسلامی به رغم موانع دشمنان اسلام رو به جلو است.

به گزارش کمال مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال پیش فرمودند که «تمام تحرکات دشمن در این ۴۰ سال پاتک انقلاب بوده است» و انقلاب در این سال ها هرگز توقف نداشته و دائم به سمت جلو در حال حرکت است.
وی با بیان اینکه به فضل خداوند دشمن در تمام موانع و سدهایی که در برابر حرکت انقلاب اسلامی ایجاد کرده شکست خورده است ، در خصوص چگونگی وقوع انقلاب اسلامی گفت: روش امام راحل که از دهه ۴۰ برای مدیریت مبارزه با رژیم منحوس پهلوی در نظر گرفته بودند شناخته شده نبود و حتی کشورهایی که شاه را حمایت می کردند و بر اوضاع ایران مسلط بودند، نمی دانستند چه اتفاقی می افتد.
وی گفت: برای دشمنان قابل درک نبود که قدرت امام در کجا هست و چگونه مردم را به قیام دعوت می کند و مردم هم همراهی می کنند که دلایل نخست آن مکتب اهل بیت (ع) و آموزه هایی از اسلام ناب بود که منجر به ایجاد فرهنگ شهادت طلبی و استکبار ستیزی شد که در نهایت تقویت مقاومت و پایداری را در مسیر انقلاب را در پی داشت.
آیت الله حسینی همدانی افزود: مردم نیز با مواضع روشن، ایمان و بصیرتی که داشتند در تمام عرصه ها حاضر بودند و دفاع می کردند.
وی سومین دلیل حرکت مردم را ولی فقیه دانست و اظهار کرد: وقتی تمام این دلایل در کنار هم قرار گرفتند قدرتی به وجود آورد تا فردی که(شاه مخلوع ) تمام قدرت های جهانی از او دفاع می کردند را زمین گیر کرد.
وی گفت: قدرت های استکباری از روز اول تلاش کردند و تلاش دارند بین این سه مولفه قدرت، جدایی بیاندازند و تمام تحرک ها حول این سه محور بوده است به طوریکه در نشست سازمان های امنیتی دنیا که در سال ۱۳۶۴ برگزار شده بود، جمع بندی کرده بودند که برای جدا شدن این سه مولفه باید برنامه داشت و مردم را از انقلاب و رهبری و اسلام جدا کرد.
امام جمعه کرج تصریح کرد: دشمنان نمی دانند که آموزه های مکتب اهل بیت (ع) در عمق جان مردم ما جا دارد لذا به فضل خداوند تا امروز برای جدایی انداختن بین مکتب اهل بیت (ع) ، رهبر ، مردم و انقلاب اسلامی موفق نبوده اند و خواب های آن ها تعبیر نخواهد شد.
وی گفت: همانطور که دشمن تلاش می کند که این مولود عظیم که در ۲۲ بهمن ۵۷ متولد شد و به کمال رسیده را با ناامید کردن مردم و جوانان ناکارآمد نشان دهد باید ما با امیددادن و نمایش وقایع انقلاب اسلامی این امید دشمنان را بیشتر ناامید کنیم.
جهاد کلید اساسی رهایی از ناامیدی و ترس است
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: دشمنان در عرصه های مختلف سنگ اندازی و کم کاری کرده و مانع حرکت پرشتاب کشور به خصوص در بحث اقتصاد شده اند که لطمات زیادی زده اند و بخش هایی از کشور را دچار پریشانی کره و مقدمه ناامیدی را ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب گفته اند «در خود و دیگران نهال امید را تقویت کنیم و ترس و ناامیدی را برهانیم که نخستین اقدام جهاد شماست و بدون این کلید اساسی تمام قفل ها هیچ گامی نمی توان برداشت.
آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: امروز نقطه درگیری ما با دشمن جنگ ادراکی، ترکیبی، پیچیده و هوشمندی است که توسط دشمنان با تمام امکانش وارد میدان شده و به صورت نقطه زنی عمل می کند و با ایجاد شبهه و روان شناسی دقیق سیستم تاب آوری جامعه را مورد هدف قرار داده و به نقاط آسیب پذیر مردم حمله می کند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر ذائقه ها و باورهاست، گفت: برای مقابله با این حرکت دشمن جهاد تبیین راهگشا است.
حرکت نمادین پرسنل نیروی هوایی در روز ۱۹ بهمن یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی شد
امام جمعه کرج افزود: در سال ۱۳۵۷ حرکت عظیم در روز ۱۹ بهمن واقع شد که یک جرکت بسیار به موقع و در مقطع خود کارساز و اثرگذار بود.
وی با بیان اینکه انسان اگر بتواند در لحظه و به موقع عمل کند یک فعل انسان مومن و انقلابی را انجام داده است، تصریح کرد: این حرکت یک حرکت نمادین بود که پرسنل نیروی هوایی ارتش انجام دادند که به یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تبدیل شد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه امروز این نیروی بالنده در نظام جمهوری اسلامی در چرخه دفاعی نظام نقش موثری دارد، گفت: این نیروی مقتدر از بدو پیروزی انقلاب نقش داشته و بعد در پیروزی و در تثبیت و امروز در مراحلی که در آن قرار داریم اثرگذار است.
وی افزود: اوایل جنگ هشت ساله حرکت اولیه نیروی هواییارتش جمهوری اسلامی ایران باعث شد که بیشتر ماشین جنگی دشمنی که دشمنان او را حمایت می کردند ساقط شود و بقیه اش در طول جنگ از بین رفت بطوریکه نیروی هوایی آن ها توان مقابله با ما را نداشته است.
وی ادامه داد: نیروی هوایی مقتدر کشورمان ، دشمن را از هر طریقی مستاصل کرده است و امروز یکی از این کارهای مهم این نیرو ایجاد شهرک های پهپادی است که دشمن توان مقابله با آن را ندارد و موشک های نقطه زن هم از دیگر دستاوردها است.
وی همچنین در خصوص دستاوردهای انقلاب گفت: به متن بیانیه گام دوم مراجعه کنید که رهبر معظم انقلاب هفت بند دستاورد از انقلاب بیان کرده اند که در تمام زمینه های معنوی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی، توسعه راهبردی و نظامی است.
آیت الله حسینی همدانی افزود: نیروی هوایی کشورمان در تبیین دستاوردهای انقلاب به شاخصه های اصلی مثل اهداف، امکانات موجود و انواع موانع داخلی و خارجی و تهدیدها و دشمنی ها تکیه کرد تا نتیجه درست به دست بیاید.
ناکارآمد نشان دادن نظام یکی از عملیات تحریفی دشمنان است
امام جمعه کرج اظهار کرد: دشمنان نقاط قوت ما را ضعیف نشان می دهند تا روحیه ها را ضعیف کنند که یکی از عملیات تحریفی آن ها ناکارآمد نشان دادن نظام است.
امام جمعه کرج یکی از کارکردهای جهاد تبیین را پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای پاسخ به دشمنی های دشمنان دانست و در خصوص آینده انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند «به برکت اسلام آینده این انقلاب و نظام وکشور آینده ای بسیار روشن و درخشانی خواهد بود».
وی افزود: در مدتی که طی شده و داشته هایمان می توان دید این حرف کاملا متین است و آینده انقلاب و نظام کاملا روشن است به شرطی که ظرفیت ها را حفظ کنیم و شعارهای جهانی اسلامی را حفظ کنیم و ظرفیت مدیریت جهادی را با نگاه انقلابی در نظر داشته باشیم و ظرفیت نیروی انسانی مومن و متعهد و ظرفیت استفاده از تجارب گذشته برای گام نهادن در آینده را درنیز نظر داشته باشیم.
منقرض کردن نسل ما جلوه دیگری از جنگ ترکیبی دشمن است
نماینده ولی فقیه در استان به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت و دغدعه ایشان نیز اشاره کرد و گفت: جلوه دیگری از جنگ ترکیبی منقرض کردن نسل ما است و یا ترکیب جمعیتی از همه جهت به هم بخورد که خانواده ها با توجیهاتی که نمی توانند پاسخگوی خداوند باشند نباید جلوی بچه دار جوانانشان را بگیرند.
وی تاکید کرد: در این خصوص نیز رهبر انقلاب حکم جهاد تبیین که باید وارد عرصه شد و جهاد فرزندآوری را داشت.
وی گفت: بدانید که توطئه بزرگی با بی توجهی شما و تمام کسانی که توان دارند و انجام نمی دهند در حال رقم خوردن است و باید هوشیار باشید، همانطور که در مساله اقتصاد از سال ۹۰ مطالبی بیان کردند ولی توجهی نشد و امروز در این وضعیت هستیم در مساله جمعیت هم باید حرکت جدیدی انجام شود.
امام جمعه کرج افزود: بیش از چند میلیون نابارور داریم که باید دستگاه ها وارد عمل شوند و کمک کنند تا چند میلیون جمعیت به کشور اضافه شود.
امروز در حاشیه برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه کرج میزخدمت دستگاه های اجرایی همچون شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، راه و شهرسازی و صندوق کارآفرینی امید استان البرز برگزار شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282370

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x