تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

۱۷ پروژه آموزشی و ورزشی در البرز گشایش یافت

  • کد خبر : 282369
  • 14 بهمن 1401 - 17:41

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر و با پیام سراسری و ویدئوکنفرانسی رییس جمهور، ۱۷ پروژه آموزشی و ورزشی روز پنجشنبه در استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، با گشایش این پروژه ها ۱۳۱ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان البرز افزوده شد.
استاندار البرز در آیین گشایش این پروژه ها در شهرستان فردیس برگزار شد، گفت : سرانه‌های آموزشی در استان البرز وضعیت خوبی ندارد واگر بخواهیم به وضعیت مناسبی برسیم حداقل ۵۵۰ مدرسه دیگر در این استان باید ساخته شود.
مجتبی عبداللهی تصریح کرد: با مجوزی که در سفر رییس جمهور اخذ شد، قرار است ۱۰۰ مدرسه در استان البرز احداث شود؛ در صدد هستیم مضاف بر این مصوبه ۱۰۰ مدرسه نیز با همکاری نهادهای مختلف در استان احداث کنیم.
وی ادامه داد: از خیرین تقاضا می کنیم که در مدرسه سازی بیش از گذشته فعال باشند چرا که دانش آموزان آینده سازان کشور هستند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه با تشکیل یک نهضت بزرگ در کشور برای مدرسه سازی تا پایان دولت سیزدهم سرانه آموزشی کشور را به سطح معمول خواهیم رساند، خاطرنشان کرد: با انسجامی که میان ارگان‌ها برای تحقق این هدف والا ایجاد شده، شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این آیین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد امام و شهدای گرانقدر گفت: البرز به لحاظ فضای آموزشی و امور تربیتی در بین استان های کشور، فقیرترین است.
علی حجر گشت بیان کرد: استان البرز با جمعیت دانش آموزی بیش از ۵۲۰ هزار نفر با کمبود فضای آموزشی روبرو است به گونه ای که بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را در کلاس های درس این استان می توان دید.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص برای آینده کشور رکن اصلی توسعه پایدار است که بخش عمده این مهم بر دوش وزارت آموزش و پرورش است لذا برای ارتقا کیفیت آموزش در کشورباید تلاش بیشتری شود.
وی آموزش و پرورش را می توان شاکله اصلی فکری جامعه دانست که هرگونه آسیبی به آن، موجب زیان سایر بخش ها می شود و بیان داشت: یکی از مهمترین نیازهای کشور از جمله استان البرز ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی تشکیل می دهد که این مهم در البرز محسوس تر است، زیرا بیشترین مدارس ۲ نوبتی و تراکم بالای دانش آموزی را در کشور دارد.
حجرگشت تصریح کرد: البرز از نظر سرانه فضای آموزشی حتی از استان سیستان و بلوجستان پایین تر است و حدود ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی آن نیز فرسوده است.
وی ادامه داد: به طور قطع بودجه‌ و اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای موجود نیست، به همین دلیل انسان‌های خیر وارد میدان شده و با ساخت مدرسه به میهن خود خدمات ارزشمندی ارائه می دهند.
جمعیت دانش آموزی البرز ۵۳۰ هزار نفر است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x