تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

درویش: می‌خواهند یک تیم خاص قهرمان شود/ با این شرایط بود و نبود VAR تفاوتی ندارد+فیلم

  • کد خبر : 282203
  • 12 بهمن 1401 - 20:19
درویش: می‌خواهند یک تیم خاص قهرمان شود/ با این شرایط بود و نبود VAR تفاوتی ندارد+فیلم

مدیرعامل پرسپولیس با انتقاد شدید از داوری‌ها گفت: نمی‌خواهند پرسپولیس پیروز شود و می‌خواهند یک تیم خاص قهرمان شود.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

 

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس شامگاه چهارشنبه پس از تساوی قرمز‌ها با آلومینیوم اراک در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال با انتقاد از داوری مسابقه گفت: هفته گذشته دیدید که ۱۷ دقیقه باید وقت اضافه گرفته می‌شد، اما ۱۰ دقیقه داور گرفت. معتقدم کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد، اما کسی که خودش را به خواب زده محال است که بتوانید بیدار کنید. نمی‌خواهند پرسپولیس پیروز شود و به طراحانی که برنامه‌ریزی کردند که پرسپولیس ۶ هفته به حقش نرسد، تبریک می‌گویم!

درویش افزود: می‌خواهند یک تیم خاص قهرمان شود. اگر رقابت فوتبالی باشد، هیچ تیمی قادر به شکست دادن پرسپولیس نیست و من هم اختیار فراتر از فوتبال ندارم. در جلسه مجلس به رئیس و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفتم و آن‌ها هم گفتند حق با شماست، گفتم این حرف مشکلی را حل می‌کند و برای پرسپولیس امتیاز نمی‌شود.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا منظور او از تیم خاص، سپاهان است، خاطرنشان کرد: باید از کسانی که طراحی کرده‌اند تا پرسپولیس قهرمان نشود پرسید که چه تیمی است! اتفاق داوری یک هفته، دو هفته، سه هفته، نه اینکه ۶ هفته مشکل داوری برای پرسپولیس پیش بیاید و این غیر طبیعی است. باید از آن‌ها بپرسید و در فدراسیون فوتبال کسی پاسخگو نیست و کسی هم شکایت کند کجا می‌خواهد رسیدگی کند.

درویش در ادامه با اشاره به صحنه‌های مشکوک این مسابقه، تصریح کرد: در صحنه اخراج علیرضا بیرانوند، اول اینکه آفساید بود، دوم اینکه صحنه خطرناکی نبود که کارت قرمز بدهد، دو بازیکن ما جلوتر از بیرانوند بودند و اساس این اخراج چه بود؟ پنالتی روی مهدی ترابی و شیخ دیاباته چه شد؟ البته تقصیر داور نیست و او مجری اوامری است که به او گفته می‌شود و برای اینکه بماند و ادامه بدهد باید اجرا کند.

وی با اشاره به اشتباهات مکرر داوری در هفته‌های اخیر برای پرسپولیس، گفت: داور این هفته اشتباه کرد، داور هفته گذشته اشتباه کرد، داور بازی‌های قبلی و جام حذفی را چه می‌گویید، پاسخ فدراسیون فوتبال چه هست؟ تاج که ادعای رفاقت دارد چرا رسیدگی نمی‌کند. شاید اولویت آن‌ها نیست، اگر اولویت آن‌ها فوتبال و هواداران پرشور هست، حداقل یک کاری انجام می‌دادند. از هفته پیش که آن اشتباهات داوری شد، چه اتفاقی افتاد و چقدر داور امروز سعی کرد درست عمل کند؟

درویش با بیان اینکه بنا نیست بگذارند پرسپولیس قهرمان شود، اظهار داشت: هواداران در این سرما آمدند و تشویق کردند و ما هم برای موفقیت برنامه‌ریزی کردیم و بازیکن گرفتیم و سرمربی تاکتیک انتخاب کرد، اما وقتی قرار است نتایج غیر فوتبالی رقم بخورد، کاری از دستمان بر نمی‌آید. گل‌محمدی چه کار باید بکند؟ وقتی زحمات مربی را با دو سوت به باد می‌دهند، مربی، بازیکن و مدیر نقشی در نتیجه ندارند و وقتی قرار است اساس یک جای دیگر تصمیم‌گیری شود، داور و عوامل هم مطیع اوامر هستند. من تا جام تمام نشده، به آن‌ها تبریک می‌گویم.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس باید هزینه کمک داور ویدئویی را پرداخت کند، خاطرنشان کرد: قرار نیست باشگاه هزینه بدهد، بلکه وقتی یک استادیوم را اجاره می‌کنید، سیستم کمک داور ویدئویی هم جزو آن است. البته این به خاطر انحراف از مسائلی است که اتفاق می‌افتد که افکار همه را به سمت VAR منحرف کنند، اگر وار هم بیاید داور تصمیم آخر را می‌گیرد، نگویید کمک داور ویدئویی درد فوتبال است، مگر وقت اضافه را کمک داور ویدئویی را مشخص می‌کند، این را که داور می‌گوید. VAR هم بیاید کورنومتر ندارد که وقت اضافه بگیرد.

درویش گفت: البته استفاده از کمک داور ویدئویی از ضروریات است و الان کشور‌های فقیر هم VAR دارند. با این حال تصمیم این نیست که تیمی که فوتبال بهتری بازی می‌کند، از زمین بازی برنده بیرون بیاید. وقتی اساس این باشد، بود و نبود VAR توفیری نمی‌کند. بهتر است خودمان را در دردسر نیندازیم، آنقدر اصرار می‌کنند که این سیستم نصب شود و مسئولان هم پول می‌دهند و VAR هم بیاید. آن موقع باز هم این مشکل باشد، آن وقت قرار است چه چیزی بیاوریم؟ شاید این را باید از برویم کسانی که تصمیم‌ساز و برنامه‌ریز هستند که مسابقات باید اینطوری باشد، بپرسیم.

انتهای خبر/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x