تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

طرح واگذاری نیروگاه خورشیدی خانگی به روستاییان البرز آغاز شد

  • کد خبر : 282151
  • 12 بهمن 1401 - 11:57

مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اعلام کرد: طرح واگذاری نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس خانگی با حمایت بسیج در مناطق روستایی این استان آغاز شد.

مهدی لیاقت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسییج کمک به تولید در مناطق روستایی است که در گام نخست درخواست های ۳۵۰ روستایی در البرز برای نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی کوچک خانگی ثبت شده است.
وی ادامه داد : از این تعداد تاکنون درخواست های ۱۲۰ نفر مورد بررسی و برای دریافت تسهیلات راه اندازی نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی به بانکها معرفی شده اند.
لیاقت در ادامه اجرای این طرح را یکی از برنامه های محوری پنج ساله ابلاغی بسیج سازندگی و تعامل با دولت و چهار نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیاد برکت و اداره برق دانست و اظهار کرد: در اجرای این طرح پنل های خورشیدی پنج کیلو وات خانگی نصب و راه اندازی می شود.
وی گفت: دولت این طرح را با هدف دسترسی آسان مردم به منابع انرژی پاک و اشتغال پایدار و همچنین کمک در تولید برق کشور با عنوان «جهاد روشنایی» تهیه و ابلاغ کرده که بسیج سازندگی مجری این طرح است.
لیاقت افزود: هر متقاضی که شرایط لازم همچون مکان و الزامات طرح همچون شبکه ، کنتور برق و سایر شرایط مختص ساختمان را داشته باشد برای دریافت تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی به بانک های استان معرفی می شود.
وی تصریح کرد: بسیج سازندگی بر اساس تفاهم نامه ای که با شرکت تامین و تجهیزات برق دارد نیروگاه کوچک خانگی برای متقاضیان در مناطق روستایی و کم برخوردار نصب می کند.
مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان البرز گفت: یکی دیگر از مزایای این طرح درآمد ثابت ماهانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای خانوارها است که از این طریق می تواند مقداری از هزینه های زندگی شان را تامین کرده ضمن اینکه به تولید برق ثابت و پایدار در کشور کمک می کنند.
توزیع ۸۰۰ هزار جوجه یک روزه برای کمک به تولید کشور
لیاقت در ادامه به یکی دیگر از برنامه های بسیج سازندگی در سال جاری اشاره کرد و افزود: مرداد و شهریور ماه سال جاری موضوع معدوم سازی جوجه های یکروزه مطرح بود اما بسیج سازندگی با جهاد کشاورزی در قالب تفاهم نامه ای این جوجه ها بین روستائیان استان توزیع کرد.
وی تصریح کرد: در همین راستا ۸۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه توزیع شد که این طرح به عنوان الگو برای کمک به اقتصاد روستائیان و ملی در سراسر کشور شناخته شد.
استان البرز حدود ۳۰۰ روستا دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x