تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

۱۱۵ هکتار اراضی کشاورزی البرز به عرصه تولید بازگشت

  • کد خبر : 282141
  • 11 بهمن 1401 - 22:44

رییس کل دادگستری البرز اعلام کرد: با تخریب تعدادی بنای غیر مجاز و دیوار کشی ۱۱۵ هکتار اراضی باغی و کشاورزی این استان به ارزش پنج میلیارد و۸۶۰ میلیون ریال به عرصه تولید باز گشت.

به گزارش دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی افزود: در اجرای «تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها»،این اراضی در چهار حوزه قضایی فردیس، چهارباغ، نظرآباد و ساوجبلاغ به عرصه تولید بازگشت.
رییس کل دادگستری البرز با اشاره به حجم آزادسازی‌های انجام شده در فردیس بیان کرد: در این حوزه قضایی، عملیات آزادسازی در «روستای فرخ آباد» بخش مشکین دشت انجام شد و در آن۱۲ هکتار به ارزش چهارهزارو۸۰۰ میلیارد ریال آزاد شد؛ تعداد ۳۹ مورد قطعه، ۳۹ مورد دیوار کشی غیرمجاز، ۲ مورد بنای در حال ساخت، ۹ مورد محوطه‌سازی، انباشت مصالح در ۱۵ مورد و یک مورد پی کنی برای ساخت استخر اعمال قانون شد.
وی بخش دیگر آزادسازی انجام شده را در حوزه قضایی چهارباغ عنوان کرد و افزود: ۳۶هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در «روستای لشکر آباد» واقع در «بخش رامجین» چهارباغ آزادسازی شد که شامل ۲۲ مورد تفکیک و دیوارکشی در مرحله شروع به ساخت و ساز غیرمجاز به ارزش ۵۱۰ میلیارد ریال بود.
فاضلی هریکندی درخصوص جزییات مقابله با تغییر کاربری ۳۵ هکتاری اراضی زراعی و باغ ها در «روستای قلعه آذری» واقع در «بخش تنکمان» شهرستان نظرآباد پرداخت و گفت : ۳۷ مورد تفکیک، دیوارکشی و فنس کشی به طول ۴۴۵۰۰متر مربع به منظور ساخت و ساز، ۱۸ مورد بناهای مسقف و غیر مسقف در حال ساخت به مساحت ۱۶۵۰متر مربع ،۳۶ مورد محوطه سازی، جدول گذاری، آلاچیق و خیابان کشی به مساحت ۹۵۰۰ مترمربع، و ۱۰ مورد استخرهای تفریحی به مساحت ۴۴۰مترمربع اعاده به وضع سابق گردید که ارزش مجموع این موارد حدود ۳۹۰ میلیارد ریال است.
رییس کل دادگستری استان البرز در خصوص عملیات آزادسازی در شهرستان ساوجبلاغ نیز خاطرنشان کرد: موارد متعددی از تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل ساخت ویلا و بنا، دیوارکشی، قطعه بندی، محوطه سازی در مجموع به مساحت ۳۲ هکتار به ارزش معادل ۱۶۰میلیارد ریال آزادسازی شد.
وی با بیان اینکه آخرین ‌وضعیت تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها در استان البرز با استفاده از سامانه های مختلف از جمله «کشت یار» در استان به صورت لحظه ای رصد می شود، تصریح کرد: مقابله با هرگونه تغییرکاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغها در استان البرز با جدیت ادامه دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x