تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

دیدار با سه هزار خانواده شهید و جانباز البرزی آغاز شد

  • کد خبر : 282131
  • 11 بهمن 1401 - 2:50

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز به برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در دهه فجر استان اشاره کرد و گفت: طرح دیدار مسوولان با سه هزار خانواده شهید و جانباز البرزی از امروز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش کمال مهر، سلیمان رستمیان روز دوشنبه در آستانه دهه مبارک فجر در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، با بیان اینکه این طرح در طی سال و با مشارکت تمام دستگاه ها و نهادهای اجرایی برگزار می شود، افزود: دیدار با خانواده سه هزار ایثارگر البرزی بر اساس تاکید استاندار تا دهم اسفندماه سال جاری در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.
وی یکی دیگر از این برنامه ها را در روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه جاری عنوان کرد و گفت: این روز به عنوان روز تجدید میثاق با آرمان های شهیدان با عنوان میهمانی لاله ها است که به صورت همزمان در سراسر کشور در ساعت ۱۵ برگزار می شود.
رستمیان با بیان اینکه این مراسم در ۱۵۸ گلزار شهید استان برگزار می شود، افزود: ولی مراسم متمرکز میهمانی لاله ها در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) حصارک کرج انجام می شود که میزبان یک هزار و ۴۵۶ شهید بزرگوار دفاع مقدس، مدافع حرم وانقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: در استان البرز ۵۴ شهید دوران انقلاب اسلامی داریم که از این تعداد شهید ادیبی در سال ۱۳۴۲ و در روز دستگیری امام خمینی (ره) در قم به شهادت رسید ضمن اینکه ۵۸ نفر آزاده سیاسی داریم که بیشتر آن ها در قید حیات نیستند.
وی همچنین به اجرای طرح دیدار با پدران آسمانی اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح فرزندان شهدا در روز پدر هر سال برنامه ای داشتند که بر سر مزار پدران شهیدشان می رفتند ولی این مراسم امسال همزمان با روز میهمانی لاله ها برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزاری یادواره شهدا در مدارس، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم نخبگان شاهد و ایثارگر، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های دارت، والیبال، فوتسال و تنیس روی میز، اعزام خانواده های شاهد و ایثارگر به عتبات عالیات و مشهد مقدس و برگزاری مراسم پخت آش نذری به نیت ظهور حضرت ولی عصر (عج) را از دیگر این برنامه های دهه مبارک فجر برشمرد.
وی برگزاری سومین همایش استارتاپی شاهد و ایثارگر با مشارکت پارک علم و فناوری را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد و افزود: رونمایی از کتاب راز درخت کارج، اعزام روایتگران ایثارگر به محافل و مراسم ها، تجلیل از کارگران شاهد و ایثارگر در شرکت ها و کارخانجات و برپایی نمایشگاه تابلوهای نقاشی از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x