تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

گواهینامه های ۱۴۲ راننده پرتخلف در البرز ضبط شد

  • کد خبر : 282128
  • 10 بهمن 1401 - 14:36

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: گواهینامه های ۱۴۲ راننده پرتخلف و دارای ۳۰ نمره منفی طی سال جاری در این استان ضبط شد.

سرهنگ حمدالله رحمتی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بند یک ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد، گواهینامه وی به مدت سه ماه ضبط می‌شود.
وی گفت: همچنین گواهینامه های ۹۷ نفر که قانون سال اول دریافت گواهینامه راهنمایی رانندگی را در البرز رعایت نکرده بودند، ضبط شد؛ این افراد باید دوباره به آموزشگاه رانندگی مراجعه و آموزش های تئوری و عملی را فرا بگیرند.
رحمتی پور خاطرنشان کرد: به استناد به ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده مرتکب تخلفات حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ از محور راه، عبور از چراغ قرمزو عدم رعایت حق تقدم شود، ضمن اعمال قانون و جریمه برابر جدول تخلفات رانندگی، نمره منفی در سوابق گواهینامه رانندگی فرد لحاظ خواهد شد.
وی تاکید کرد: رانندگانی که در مدت ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کنند به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز خاطرنشان کرد : در صورتی که متخلف به مدت ۶ ماه از زمان ارتکاب آخرین تخلف منجر به تخصیص نمره منفی، مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود ، همه نمرات منفی ناشی از تخلفات گذشته حذف شده و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می‌شود.
ارائه بیش از پنج میلیون خدمت توسط پلیس راهور البرز
رحمتی پور در بخش دیگری از سخنان خود مجموعه خدمات پلیس راهور این استان را در سال جاری بیش از پنج میلیون و ۶۴ خدمت عنوان کرد و گفت: در این مدت ۴۰۱ هزارو ۷۹۴ فقره گواهینامه رانندگی صادرشده که از مجموع آن ها ۳۴۴هزارو ۷۹۴ فقره تمدیدی و ۵۷هزار فقره آن گواهینامه اولی بوده است.
وی همچنین به خدمات شماره گذاری در استان البرز اشاره کرد و گفت: امسال نیز ۸۵۸ هزارو ۹۳۶خدمت شماره گذاری در استان البرز در سه مرکز شماره گذاری قزلحصار، فردیس و ساوجبلاغ انجام شده است .
رحمتی پور گفت: افراد متقاضی تعویض پلاک خودرو می توانند با مراجعه به سامانه راهور۱۲۰ نسبت به دریافت برخط زمان شماره‌گذاری یا تعویض پلاک خودروی خود در همان روز یا برای چند روز بعد اقدام کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x