تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

ضرورت ارائه برنامه برای توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار در البرز

  • کد خبر : 282071
  • 08 بهمن 1401 - 20:23

استاندار البرز با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، گفت: باید برای این منظور توجه ویژه ملی و استانی را معطوف کنیم و طرح و برنامه داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی روز شنبه در آیین تجلیل از بانوان شاغل در استانداری ، فرمانداری ها و بانوان تاثیرگذار سایر ادارات البرز افزود: کمتر واژه ای زیباتر و عمیق تر از مادر یافت می شود چرا که عنصر اصلی تشکیل خانواده و مبدا سعادت بشریت، دامان مادران است.
وی بیان کرد: امروز زنان در جامعه اسلامی بسیار توانمند و در بعد اجتماعی وظیفه شناس هستند.
استاندار البرز با بیان اینکه پاسداری از حریم خانه و خانواده را زنان بر عهده دارند، افزود: نادیده گرفتن نقش اجتماعی زن در جامعه عامل آسیب های اجتماعی خواهد شدبنابراین از بانوان شاغل در استانداری و فرمانداری و ادارات کل استان انتظار می رود که در خصوص مقابله با این آسیب ها تصمیم ساز باشند.
عبداللهی از بانوان فعال اجتماعی خواست که در خصوص چگونگی گسترش فعالیت های گروهی و فرهنگ‌سازی جهت بهره برداری از ظرفیت های مشاوره ای و تجربه محور برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان، طرح و ایده بدهند.
وی برنامه ریزی و اقدام براساس خرد جمعی و تشریک مساعی را امری راهبردی و کارگشا دانست و از بانوان خواست با توجه به نقش موثر خود در خانواده و جامعه برای این منظور برنامه بدهند.
استاندار البرز با اشاره به توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم به بانوان، گفت: اختصاص پست مشاور زنان و خانواده، احیای ستاد ملی زنان و خانواده، تشکیل صندوق حمایت از زنان سرپرست خانوار، برنامه ریزی جهت پیوند حضور موثر زنان در خانواده، انتصاب بانوان در پست های مدیریتی در دولت از جمله این اقدامات محسوب می شود.
وی افزود: باور دارم که بانوان توانمند استان البرز باید شناسایی و معرفی شوند تا در پست های مختلف از این ظرفیت ارزشمند بهره برداری شود.
عبداللهی گفت: ادارات و دستگاه های استان البرز از گروه های مشاوره ای بانوان بهره برداری کنند چراکه بانوان خوش فکر می توانند با ایده های نوین بخصوص در حوزه های اجتماعی، موثر خواهند بود.
استاندار البرز افزود: عفاف و حجاب در جامعه یکی از موضوعات اساسی و روز محسوب می شود که بانوان می توانند در رابطه با ترویج و آگاهی بخشی وارد عمل شوند.
وی گفت: در خصوص مطالبات بانوان باید اداره کل امور بانوان برنامه ریزی های لازم را داشته باشد، در این مسیر همراهی ویژه ای را خواهم داشت.
در پایان این مراسم جمعی از بانوان تاثیرگذار استان البرز مورد تقدیر قرار گرفتند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x