تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

ابتلا به کرونا در البرز ثابت ماند/ مردم واکسیناسیون را فراموش نکنند

  • کد خبر : 282065
  • 07 بهمن 1401 - 22:18

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اعلام اینکه ابتلا به کووید۱۹ در این استان ثابت و رو به کاهش است از مردم خواست برای مهار بیشتر این بیماری، همچنان تزریق دوز یادآورواکسن کرونا را اولویت قرار دهند.

دکتر احمد مهدوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اینکه در ۲ هفته گذشته شاهد افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در استان البرز بودیم اما هفته جاری این بیماری ثابت ماند و تا حدودی عقب نشینی کرد که رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و افزایش مراجعه به مراکز واکسیناسیون از علل کاهش ابتلا به آن است.
وی با قدردانی از مردم به خاطر توجه به هشدارها از افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از نوبت دوم و سوم تزریق واکسن آنها گذشته است خواست برای بالا بردن ایمنی بدن در برابر کرونا ، تزریق دوز یادآور را فراموش نکنند.
رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز یادآور شد: اکنون ۳۵۰ مرکز و پایگاه بهداشتی درمانی استان البرز آماده واکسیناسیون کرونا در مناطق مختلف این استان هستند ضمن آنکه واکسن به میزان کافی در استان البرز موجود است و در این زمینه هیچ نگرانی نیست.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز به آمار نوبت های اول تا چهارم تزریق واکسن در این استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۹۰ درصد افراد واجد شرایط نوبت اول ، نوبت دوم حدود ۸۸ درصد ، نوبت سوم ۴۵ درصد اما استقبال از نوبت چهارم پایین است.
وی اظهار کرد : واکسیناسیون های گذشته تا حدود زیادی به توقف کرونا کمک کرد اما دلیلی بر نادیده گرفتن واکسیناسیون نیست زیرا ممکن است در اسفند ماه امسال با پیک دیگر مواجه شوم که انتظار می رود مردم ضمن رعایت بیشتر پروتکل ها ،تزریق واکسن را اولویت زندگی بدانند.
مهدوی گفت : اکنون تمام هفت شهرستان تابعه استان البرز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند در حالیکه ۲ هفته پیش اشتهارد وارد وضعیت زرد شد اما فروکش کرد.
وی در خصوص مشکلات آلودگی هوای استان بیان کرد : طی سه هفته اخیر تاکنون آلودگی هوا مشکلاتی در استان به وجود آورده است و نیروهای اورژانس در حالت آماده باش هستند.
رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی گفت : اکنون تیم های سیار اورژانس در مکان های پر ترددکلانشهر کرج مانند میدان چهار راه طالقانی ، خیابان شهید بهشتی و حصارک استقرار دارند.
وی گفت : روند ابتلا به آنفلوآنزا نیز در البرز کاهشی است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x