تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

۹۹.۹ درصد جمعیت شهری البرز زیر پوشش شبکه گاز طبیعی است

  • کد خبر : 282064
  • 07 بهمن 1401 - 22:17

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد: اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان با نگاه ویژه نظام اسلامی زیر پوشش شبکه گاز شهری قرار دارد و بهار سال آینده سبزینگی البرز را جشن خواهیم گرفت.

به گزارش ایرنا، سیدرضا غفاریان در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: از مجموع ۱۸ شهر البرز ، ۱۷ شهر و از مجموع ۳۰۰ روستا تعداد ۱۷۰ روستا دارای شبکه گاز طبیعی هستند که فقط شهر کوچک آسارا و ۱۳۰ روستا باقی مانده که تا بهار سال آینده شبکه گازرسانی استان در این مناطق تکمیل و بهره برداری می شود.
وی یادآور شد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اسلامی ۵۱ هزار خانوار کشور زیر پوشش شبکه گاز طبیعی قرار داشتند اما با همت دولتمردان نظام اسلامی اکنون این جمعیت به ۲۳ میلیون خانوار رسیده است.
وی با بیان اینکه دشمنان بدخواه نظام جمهوری اسلامی که دائم می گویند نعمت های جمهوری اسلامی چه شد و برای شما چکار کرد؟ ، گفت: از اول دولت ستمشاهی تا پایان آن که دلار قیمتی نداشت چه اتفاقاتی در این کشور نفت خیز افتاد ولی در این ۴۳ سال با همه دشمنی ها و تحریم ها، کشور رشد یافت که تامین انرژی مورد نیاز مردم نمونه خدمات رسانی های انقلاب اسلامی است .
تخصیص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه گاز در البرز
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه در هزینه مالی حوزه گازرسانی محدودیتی نداریم، گفت: امسال شرکت گاز استان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه های کشوری تخصیص گرفتیم تا عقب ماندگی جبران یابد.
وی روستاهای اجرای طرح گازرسانی را در محدوده جاده کرج – چالوس (بالا و پایین سدامیرکبیر) و بالا طالقان عنوان کرد و افزود: این مناطق سردسیر هستند به طوریکه در فصل زمستان بارش برف بسیار زیاد بوده و حتی گاهی به منفی ۲۰ درجه می رسد ولی بر اساس یک تصمیم سازمانی شعاری را با عنوان «سال به یادماندنی در جهاد گازرسانی به روستاها» انتخاب کردیم.
غفاریان تصریح کرد: برای تحقق این شعار تصمیم گرفتیم پیمانکارهای متعددی را به این مناطق گسیل کنیم بطوریکه بیش از ۱۶ پیمانکار تجهیز و اقلام مورد نیاز کاری آنها را خریداری کردیم تا در تغییرات نرخ ارز دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه هر کدام از پیمانکارها نیز چند گروه کاری دارند، گفت: از لحاظ تجهیزات مکانیکی و ماشین های سنگین در استان کم داشتیم که بیش از ۱۰۰ دستگاه بیل مکانیکی و لودر و بولدوز از استان های جنوبی آمدند و به روستاهای صعب العبور و کوهستان های برف گیر البرز رفتند به طوریکه کار در گردنه عسلک که بیش از چهار تا پنح ماه امکان تردد در آن وجود ندارد اما کار به خوبی پیشرفت.
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز افزود: کار گازرسانی در محدوده جاده کرج – چالوس به رغم شرایط ترافیکی سنگین این محور با حمایت استاندار در روزهای پرتردد به صورت جهادی انجام شد.
غفاریان خاطرنشان کرد: به رغم اینکه تمام پیمان های گازرسانی ماه ۱۸ ماهه است و پیمانکاران تا پایان شهریور ماه سال آینده فرصت اتمام پروژه را دارند ولی در مدت کمتر از ۱۵ ماه و تا اواسط ۱۴۰۲ شبکه گاز استان البرز ۱۰۰ درصدی خواهد شد و تمام مناطق این استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x