تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

بازگشت دوباره آلودگی به هوای البرز

  • کد خبر : 281998
  • 06 بهمن 1401 - 15:50

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط البرز اعلام کرد: هوای این استان پس از تنفسی کوتاه و چند روزه دوباره شاهد بازگشت آلاینده ها و ناسالم شدن کیفیت هوا در تمام شهرستان ها است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، بر اساس گزارش ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب ۱۸۰، ۱۸۳، ۱۵۷ و ۱۷۶ می باشد که بیانگر وضعیت اضطرار کیفیت هوا در این مناطق است.
هواشناسی استان البرز نیز پیش از این گزارش داده بود که به دلیل نفوذ جبهه هوای سرد آلودگی هوا در این استان افزایش می یابد که ماندگاری آن تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.
در این شرایط بایستی محدودیت های موقت ابلاغی به تمام دستگاه ها اجرا شود.
بر این اساس باید ممنوعیت هر گونه فعالیت های عمرانی توسط شهرداری ها، تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد خود کامیون ها در سطح شهر، توزیع حداکثری سوخت یورو چهار در سطح کلانشهر کرج و اطلاع رسانی و تعطیلی موقت واحدهای آلاینده هوا توسط سازمان صمت ( معادن، ریخته گری ها، شرکت های تولید آسفالت و تولید بتن آماده) اعمال شود.
کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی از دیگر این توصیه ها این شرایط به شمار می رود.
جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت ها از دیگر این توصیه های بهداشتی است.
در استان البرز ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x