تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

تشریفات خاص برای ویزیت خانم فالگیر/نسخه‌های ویژه با استخوان سگ، مغز کلاغ ،چشم گربه و پشم کفتار

  • کد خبر : 28195
  • 20 اسفند 1392 - 7:51
تشریفات خاص برای ویزیت خانم فالگیر/نسخه‌های ویژه با استخوان سگ، مغز کلاغ ،چشم گربه و پشم کفتار

رمالان در مقابل نوشتن کلمات و یا ترسیم بعضی شکل ها روی کاغذ، برای محقق شدن اهداف مورد نظرشان مثل بند کردن زبان، بهبود روابط زن و شوهر، گشایش بخت و … مبالغ هنگفتی دریافت می کنند.

 

به گزارش کمال مهر، امروزه در جامعه ما مسئله رمالی , فالگیری، از جمله مسائلی است که متاسفانه علی رغم تذکرات فراوان، با کم توجهی متولیان امر روبه رو شده و باعث رواج بی حد و حساب ‌این پدیده‌ شده است.

البته این گونه خرافات در هر عصر و زمانی متناسب با مقتضیات همان زمان وجود دارد، در جامعه ما نیز که مشکلات اقتصادی و اجتماعی گریبان مردم را گرفته این مسئله نمود بیشتر و متفاوت‌تری دارد.

ضعف ایمان، غلبه احساسات بر منطق، نداشتن اعتماد به نفس کافی،وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی و … برخی از دلایلی هستند که باعث می شود افراد به سمت این خرافات روی بیاورند.

افرادی همچون دعانویسان، رمالان و فالگیران هدفی جز سود جویی‌ کلان با حداقل تلاش را دنبال نمی‌کنند و در این راه از انجام هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند

برخی از این رمالان که شهرتی هم به دست آورده ‌اند ماهیانه‌حدو۴ الی۶ میلیون تومان درآمد دارند. این افراد در مقابل نوشتن کلمات و یا ترسیم بعضی شکل ها روی کاغذ، برای محقق شدن اهداف مورد نظرشان مثل بند کردن زبان، بهبود روابط زن و شوهر، گشایش بخت و … مبالغ هنگفتی دریافت می کنند.

“مریم.س” که از فالگیران شرق تهران است در منزل مسکونی خود که فاقد هرگونه پلاک و تابلو است مشتریان خود، که اکثرا خانم هستند را ویزیت می‌کند و در مقابل فال‌های مختلف مثل فال قهوه، فال پاسور، کف بینی، سرکتاب واکردن، نوشتن طلسم و جادو و .. مبالغ مختلفی از ۱۰۰ هزار تومان گرفته تا ۱۰۰۰۰۰۰ تومان دریافت می کند. نکته جالب تشریفاتی است که این فرد برای دادن وقت قرار داده است. از دوربین مداربسته که اطراف خانه را کنترل می کند گرفته تا دو عدد منشی که مسئول انجام هماهنگی ها برای فالگیری و دادن وقت به مشتری هستند از جمله این موضوع است.

با مراجعه به یکی از مراجعه‌کنندگان به این خانوم مطلع شدیم که برای رفتن پیش این خانم ابتدا باید معرف داشت و قبلا هم تلفنی وقت گرفت و بعد حضوری به خانه این فرد مراجعه کرد. در ابتدا ورود نیز به عنوان حق ویزیت از هر فرد مبلغ ۲۰۰۰۰ تومان گرفته می شود.

نکته جالب اینست که متاسفانه از هر قشری به این فرد مراجعه می شود وبیشتر مشتریان این خانوم را دانشجویان تشکیل می دهند چراکه در نزدیکی خانه این زن فالگیر دو مرکز دانشگاهی وجود دارد و همین امر باعث شده که وی درآمدش نیز افزایش یابد.

این کلاهبرداران با تجویز طلسم های گوناگون اعم از فلزی ، کاغذی  و خوراکی به مشتریان خود وعده حل مشکلات را می‌دهند. استخوان سگ و مغز کلاغ، چشم گربه، پشم کفتار، و خوراندن ادرار دختر نابالغ از جمله مواردی است که این شیادان به مراجعین خود تجویز می کنند اما نه تنها این کارها سودی ندارد بلکه باعث به وجود آمدن برخی بیماری‌های لاعلاج نیز می‌شود.

برخی از این افراد با تهیه و توزیع کارت‌هایی با عناوین مختلف مثل کف بینی، فال قهوه،‌ دعانویسی و… دام‌هایی را برای مشتریان خود می گسترانند اما پشت پرده این مسئله به همین سادگی نیست بلکه  همانطور که اخباری هم در همین رابطه در برخی رسانه‌ها منتشر شده، بسیاری از این رمالان با سو استفاده از زنان و دختران اقدام به انجام اعمال غیر اخلاقی و منافی عفت عمومی می کنند و بعضا به وسیله همین اعمال از طرف های خود اخاذی نیز می کنند.

گروه دیگری که به این افراد مراجعه می‌کنند  کسانی هستند که مشکلات اقتصادی فراوان دارند و از لحاظ  سواد در مرتبه پایین تری قرار دارند. از این رو چون اطلاعات کافی در این زمینه ندارند در دام سودجویان و شیادان گرفتار می شوند.

لذا به طور کلی ناراحتی روحی، عدم توانایی در ایجاد رابطه با دیگران، نیاز به پیشرفت و موفقیت در کار، حل مسائل عاطفی و زناشویی از جمله مواردی است که موجب میشود از افراد تحصیلکرده گرفته تا افراد کم سواد جامعه به این افراد رو می‌آورند. اما به نظر میرسد علت اصلی این امر همان فقدان اعتماد به نفس و نداشتن یک امنیت روحی و خودباوری است.

راه حل مقابله با رمالی و فالگیری چیست؟

* تمسک به قرآن و اهل بیت (ع)

ایمان به خدا و تمسک به قرآن واهل بیت می‌تواند انسان را از گرفتار شدن به این موضوعات دور کند. در دین اسلام بخت گشایی و طلسم جایز نیست و کاری شیطانی قلمداد شده است. انسان باید برای حل مشکلات خود به خدای متعال توجه کند و با واسطه قراردادن اهل بیت و قرآن از خدا بخواهد تا مشکلاتش مرتفع شود.

متاسفانه جایگاه دعا برای ما به درستی تبیین نشده است . اطلاع رسانی مسئولان فرهنگی و دینی ، وزارت ارشاد و رسانه ملی در این خصوص می تواند اقبال و علاقه مردم به خرافه ، رمالی  و دعانویسی جعلی را به حداقل برساند.

 

* تشویق مردم به حضور در بیوت مراجع و خواستن راهنمایی از آنان

مراجعه به کارشناسان دیتی که همان مراجعه عظام تقلیدند باعث می شود انسان در این دام های شیطانی گرفتار نشود و اعتقاداتش را راسخ تر از گذشته حفظ کند.

روحانیت و علمای دین در این میان دارای نقش مهمی هستند. روحانیت در خط مقدم مبارزه با خرافات قرار دارد.

البته عالمان اسلامی در طول تاریخ نیز به فراخور شرایط آن زمان در حد توانشان با این خرافات مبارزه کردند ولی اکنون به دلیل رشد سریع خرافه گرایی نیاز است علما و روحانیون بیش از گذشته در این عرصه حضور فعال داشته باشند.

 

* آموزش و بصیرت افزایی در مراکز علمی ، آموزشی و فرهنگی

روسا و مدیران مراکز علمی و آموزشی باید نسبت به توجیح مسائل خرافی و پوچی این موضوعات به خصوص  رمالی و فالگیری به افراد زیر مجموعه‌شان آموزش لازم را بدهند.برخورد حکیمانه تنها مسیری است که می‌تواند مقابل رشد بی رویه خرافه گرایی و رمالی و فالگیری را بگیرد.

بهتر است برخی مسئولان به جای برگزاری همایش ها و سمینارهای بی مورد جلساتی را ترتیب دهند و در آن جلسات  فیلم اعترافات برخی از این افراد و عواقب گوش دادن به دستورات این شیادان را نشان دهند و پشت پرده این مسائل را نشان دهند تا بصیرت افزایی و روشنگری لازم صورت پذیرد.

 

* نقش مسئولان قضایی و قانونی

گاهی مشاهده می شود برخی از این افراد شیاد پس از دستگیری به برخی دلایل نظیر اینکه متهم شاکی خصوصی ندارد یا در ازای دیافت جریمه یا وثیقه، آزاد می‌شوند و بعد از مدتی هم دوباره به فعالیت خودشان ادامه می دهند. لذا مقتضی است مسئولان قضایی و قانونی با تدوین و وضع قانونی قاطع و قضات با صدور احکامی متناسب به جرمی که این افراد انجام میدهند جلوی رشد این مسائل خرافی را بگیرند تا سرنوشت این افراد برای سایر شیادان و کلاهبرداران درس عبرتی برای دیگران شود تا از احساسات مردم و عقایدشان سوء استفاده نکنند.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28195

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x