تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

کاهش نگران کننده بارش‌ های البرز/ پیش‌بینی کمبود منابع آب در ماههای آینده

  • کد خبر : 281907
  • 04 بهمن 1401 - 13:00

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه میانگین بارش در استان البرز نسبت به وضعیت نرمال با کمبود ۷۶ میلیمتری مواجه است، گفت: در این وضعیت کمبود منابع آبی در ماه‌های آینده دور از انتظار نیست.

آرش بهاروند احمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی تا کنون اظهار کرد: طی این مدت، میانگین بارش‌ها در استان ۶۲ میلیمتر بوده این در حالی است که میزان بارش‌های نرمال بلند مدت استان در همین بازه، ۱۳۸ میلیمتر بوده است.
وی با اشاره به اینکه در مقایسه با وضعیت نرمال استان با ۷۶ میلیمتر کمبود بارش مواجه بوده، توضیح داد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، در ماه آینده چند سامانه بارشی خواهیم داشت و با این اوصاف به نظر می‌رسد در اسفندماه بارش‌ها نزدیک به نرمال باشد.
مدیرکل هواشناسی البرز اظهار کرد: در صورت تحقق پیش بینی اسفندماه، می‌توان گفت بارش‌های سه ماهه زمستان امسال نزدیک به نرمال بوده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه مردم به این بارش‌ها دلخوش نباشند، گفت: نه تنها بارش‌های نزدیک نرمال بلکه بارش‌های نرمال هم کمبود فعلی آب استان را جبران نخواهد کرد.
بهاروند احمدی اضافه کرد: ما امسال پاییزی خشک و کم بارش را گذرانده‌ایم و بارش‌های دو سه سال منتهی به امسال هم چنگی به دل نمی‌زد.
وی گفت: با توجه به شرایط موجود، کمبود منابع آبی در ماه‌های آینده دور از انتظار نیست به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود به سهم خود مدیریت مصرف داشته باشند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x