تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

بیت الله عباسپور راه ورزشکاران ایرانی به مسابقات مسترالمپیا را باز کرد

  • کد خبر : 281904
  • 04 بهمن 1401 - 0:46

نایب رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قهرمانان فقید جهان زنده یاد روح الله داداشی و زنده یاد بیت الله عباسپور گفت: اگر امروز هادی چوپان پرچم سه رنگ ایران را در مسابقات مستر المپیا به اهتزاز درمی‌آورد و مدال طلا را بر گردن می‌آویزد، نشان دهنده این است که ما می‌توانیم در این رشته در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

علی دادشی در گفت و گو با ایسنا، گفت: امروزه ورزش بدنسازی را به عنوان یک رشته پرهزینه تلقی می‌کنند، چرا که هزینه‌های بسیار بالای خرید مکمل‌های ورزشی برای یک ورزشکار حرفه‌ای باعث شده بسیاری از افراد  فقط باشگاه را برای فعالیت‌های روزمره خود انتخاب کنند و از فعالیت حرفه‌ای در این رشته خودداری کنند.
داداشی افزود: عدم حمایت از این رشته و  حذف برنامه قویترین مردان ایران از برنامه‌های صدا و سیما انگیزه را جوانان و ورزشکاران گرفت.
وی گفت: بسیاری از جوانان آن زمان با دیدن این برنامه جذب باشگاه‌های بدنسازی می‌شدند که این امر حمایت از باشگاه دار و مربی را دو چندان می‌کرد.
داداشی ادامه داد: متاسفانه به مرور زمان این انگیزه‌ها با حذف برنامه قویترین مردان از جوانان و ورزشکاران گرفته شد.
قهرمان اسبق قویترین مردان ایران در دهه ۸۰ گفت: بدون شک ایران در رشته بدنسازی و پرورش اندام نه تنها در آسیا بلکه در جهان حرفی برای گفتن دارد .
داداشی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قهرمانان فقید جهان زنده یاد روح الله داداشی و زنده یاد بیت الله عباسپور گفت: اگر امروز هادی چوپان پرچم سه رنگ ایران را در مسابقات مسترالمیپا به اهتزاز درمی‌آورد و مدال طلا را بر گردن می‌آویزد، نشان دهنده این است  که ما می‌توانیم در این رشته در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی ادامه داد: مرحوم بیت الله عباسپور به عنوان اولین ورزشکار کرجی به مسابقات مسترالمپیا راه پیدا کرد و به نوعی می‌توان گفت این قهرمان فقید راه را برای دیگر ورزشکاران و قهرمانان امروزی باز کرد.
نایب رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام البرز در ادامه به هزینه‌های بالای این رشته اشاره کرد و گفت: باشگاه داران از جمله مشاغلی بودند که در دوران کرونا بیشترین ضرر را متحمل شدند، بسیاری از این افراد به دلیل قرار گرفتن در شرایط کرونایی باشگاه را جمع کرده و به شغل دیگری روی آورند.
داداشی گفت: یک ورزشکار معمولی حداقل روزی دو میلیون تومان و یک ورزشکار حرفه‌ای مانند هادی چوپان روزانه بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای ورزش بدنسازی و پرورش اندام خرج می‌کند.
قهرمان اسبق قویتری مردان ایران تاکید کرد: باتوجه به سواستفاده برخی از افراد برای فروش مکمل‌های ورزشی غیر استاندارد که بعضا برخی از ورزشکاران با مصرف این مکمل‌ها با مشکلات گوارشی و کبد مواجه می‌شوند در خواست می کنم که ورزشکاران مکمل‌های ورزشی را از مراکز مجاز و داروخانه‌ها تهیه کنند.
نایب رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام البرز ضمن تقدیر از تلاش های رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان البرز و همه کسانی که برای پیشرفت این ورزش تلاش می کنند خاطرنشان کرد: به زودی بزرگترین مسابقات پرورش اندام استان تحت عنوان جام آقای البرز با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار برگزار خواهد شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x