تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

باهنر: زشت‌تر از رفتار پارلمان اروپا علیه سپاه، نمی‌توانیم پیدا کنیم

  • کد خبر : 281877
  • 02 بهمن 1401 - 23:09
باهنر: زشت‌تر از رفتار پارلمان اروپا علیه سپاه، نمی‌توانیم پیدا کنیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: از رفتار پارلمان اروپا زشت تر نمی‌توانیم پیدا کنیم. البته برخی مقامات اروپائی گفتند این تصمیم احساساتی بوده اما واقعا چرا این احساسات این‌ها هیچ وقت منطق ندارد .

به گزارش کمال مهر، نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با سخنرانی محمدرضا باهنر دبیرکل این تشکل و عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

باهنر در ابتدای این نشست با تبریک فرارسیدن ماه پربرکت رجب اظهار امیدواری کرد که ان اشالله همگان از فیوضات این ماه بهره مند گردند و با خودسازی در این ماه آماده ورود به ماه شعبان و رمضان گردیم.

وی در ادامه افزود: ماه بهمن بهار انقلاب اسلامی است و این ایام الله دهه فجر را و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به همه ملت سرفراز ایران تبریک عرض می نمائیم.

باهنر با اشاره به گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز نزدیک به ۸۰ درصد شهروندان جمهوری اسلامی ایران زمان انقلاب را درک نکرده اند و اکنون بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مهم ترین وظیفه ما در برابر جنگ ترکیبی دشمن جهاد تبیین است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از جوانان و نخبگان برای پرکردن فاصله بین آرمان‌ها و واقعیت‌ها استمداد طلبیدند. چرا که ما شعارها و آرمان‌هایی داریم که الی الابد از آنها پاسداری می‌کنیم اما بین آرمانهای ما و عملکردهای ما در واقعیت فاصله افتاده است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: من پیشنهاد دارم که مثلا دفتر مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را شاخص بندی بکنند و هرسال رصد بکنند که مسئولین قوای مختلف چقدر در راستای این بیانیه کار کرده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی از رفتارهای استکبار از سر استیصال است و این حرکت آخر پارلمان اروپا در رابطه با قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست نیروهای تروریست در دنباله همین استیصال است درحالیکه این سپاه بود که با محوریت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی خطر داعش را در منطقه خاورمیانه، در اروپا و در جهان دفع کرد.

باهنر خاطرنشان کرد: از این رفتار پارلمان اروپا زشت تر نمی‌توانیم پیدا کنیم. البته برخی مقامات اروپائی گفتند این تصمیم احساساتی بوده است اما واقعا چرا این احساسات این‌ها هیچ وقت منطق ندارد و برای خون به ناحق ریخته شده مسلمانان مظلوم احساساتی نمی‌شوند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز اظهار داشت: خواهشم از نمایندگان محترم مجلس این است که در بررسی لایحه بودجه هزینه های دولت را افزایش ندهند و خواهش دوم من این است که نظامات دولتی را حجیم تر نکنند چراکه الان بخش قابل توجهی از بودجه خرج کارکنان دولت می شود.

باهنر با اشاره به حضور عزت اله ضرغامی در این نشست درخصوص وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت : این وزارتخانه جای کار بسیار زیادی دارد و یک پیشنهاد به این وزارتخانه دارم و آن این است که یک فراخوانی از مردم درخصوص میراث فرهنگی در دست آن‌ها انجام شود و برای این اشیاء سند رسمی صادر شود و حتی صندوق های اماناتی برای نگهداری آنها در شهرهای مختلف اندشیده شود و این اشیاء دسته بندی گردند و آنهایی که امکان فروش آنها در داخل کشور توسط افراد وجود دارد از طریق بورس قابل معامله باشد و آنهایی که صرفا ملی و در سطح حاکمیتی است با کسب رضایت شخص در اختیار میراث فرهنگی قرارگیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان گفت: برای مقابله با ایران هراسی استکبار و دشمنان ایران، دیپلماسی عمومی و دیپلماسی گردشگری بسیار موثر است و برای مقابله با این موضوع، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند صلح دوستی ملت ایران را با فعال‌تر کردن دیپلماسی گردشگری به جهانیان نشان دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x