تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

طرح تفصیلی شهر جدید مهستان ابلاغ شد

  • کد خبر : 281828
  • 02 بهمن 1401 - 13:38

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید مهستان اعلام کرد: پرونده طرح تفصیلی شهرجدید مهستان به عنوان یک سند توسعه شهری پس از ۶ سال بررسی، تکمیل، تصویب و توسط استاندار البرز ابلاغ شد.

ذبیح اله زارع روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پرونده از مهرماه سال ۱۳۹۵ و در پس بازنگری طرح جامع شهر مهستان توسط کارشناسان امور شهری و مهندسی در دست بررسی قرار گرفت .
وی ادامه داد: شهر جدید مهستان به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور در همسایگی کلانشهرهای کرج و تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که بخشی از جمعیت سرریز این کلانشهرها در مهستان استقرار می یابند.
زارع گفت : اینک پس از چند سال تلاش بی وقفه مهندسان و کارشناسان مشاور شرکت عمران شهرجدید مهستان ، طرح تفصیلی این شهر به ثمر نشسته و بدین ترتیب پس از سال‌ها شهروندان از مزایای آن بهره مند می شوند.
وی ضمن قدردانی از استاندار و معاون فنی و عمرانی استانداری البرز و تمام دست اندرکاران طرح تفصیلی شهرجدید مهستان افزود: در نهایت به تازگی این طرح در کمیسیون ماده پنج استان البرز تصویب و ابلاغ شد.
زارع تصریح کرد: تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی نقش اساسی در گره گشایی از مشکلات شهر جدید مهستان در زمینه خدمات شهری، توسعه معابر، توسعه مراکز تجاری، رونق و ساماندهی ساخت و سازها و تعادل بخشی به قیمت مسکن در بازار اقتصادی دارد.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدید مهستان گفت: با اجرای این طرح شهروندان رغبت بیشتری به ساخت و ساز پیدا نموده است و مدت زمان صدور پروانه و خدمات اداری مربوطه نیز به شدت کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه رکود ساخت و ساز افزون بر بیکاری بسیاری از مشاغل، قیمت خرید و اجاره مسکن را نیز افزایش می دهد، بیان کرد: با متعادل شدن عرضه و تقاضا، قیمت مسکن هم به تعادل می رسد و زمینه خرید مسکن برای مردم نیز بهبود خواهد یافت.
این مسوول اظهار کرد: تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی برای آن دسته از اراضی واگذار شده در سنوات گذشته را که به دلایل مختلف قانونی صدور مجوز ساخت در آنها امکانپذیر نبود را میسر خواهد ساخت .
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدید مهستان ادامه داد: در شرایط جدید افزون بر ایجاد منابع مالی مناسب برای شهرداری شهر جدید مهستان در جهت توسعه بیشتر و گسترش خدمات رسانی ( زیر بنایی و روبنایی ) به اقصی نقاط شهر، زمینه عمران و آبادانی سایر مناطق شهری، جذب جمعیت متناسب با برنامه‌ریزی انجام شده و حل و فصل بسیاری از مشکلات و در نهایت جلب رضایت ساکنان و مالکان را در پی خواهد داشت.
وی با بیان سایر مزایای این طرح گفت: در افق این طرح کلیه شهروندان به صورت عادلانه از خدمات شهری برخوردار خواهند شد.
زارع افزود: در طرح های تفصیلی شهر، سند چشم انداز توسعه شهر در مقاطع زمانی مشخص برای شهر و شهروندان تعیین می شود و مدیریت شهری با توجه به موقعیت قرارگیری پلاک و دستورالعمل ضوابط طرح، تراکم ساختمانی، سطح اشغال بنا، عرض گذر و شبکه و خدمات پیشنهادی را در شهر اجرا می کند.
وی در ادامه هدف از تدوین طرح تفصیلی را تهیه اسنادی برای هدایت و کنترل توسعه شهر به ویژه کنترل تحولات کالبدی و نحوه استفاده از اراضی و همچنین تعیین دقیق میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی واحدهای شهری و شبکه های عبور و مرور بیان کرد و گفت: منظور غایی تهیه طرح تفصیلی عملی کردن اصول و اهداف طرح جامع شهر برای بهتر کردن ارتقای مدیریت شهری در راستای کیفیت محیط، رفع و ساماندهی کمبودها و افزایش توان نظارتی ساز و کار شهری و امثال آن است.
شهر جدید مهستان، اکنون دارای بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت است که با ساخت و تکمیل واحدهای مسکن ملی مهر و طرح نهضت ملی مسکن طبق پیش بینی‌ها جمعیت این شهر در آینده به حدود ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x