تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

سوئیس به دنبال مصادره دارایی‌های روسیه

  • کد خبر : 281811
  • 01 بهمن 1401 - 21:37
سوئیس به دنبال مصادره دارایی‌های روسیه

وزیر امور خارجه سوئیس تهدید کرد که این امکان وجود دارد که برای بازسازی اوکراین میلیاردها دلار از دارایی‌های روسیه در این کشور مصادره شود.

به گزارش کمال مهر، گنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس، گفت که این امکان وجود دارد که دارایی‌های مسدود شده روسیه در این کشور برای تامین منابع مالی بازسازی اوکراین مصادره شود.

سوئیس هم‌اکنون ۸.۲ میلیارد دلار از دارایی‌های شهروندان روسی را مسدود کرده که البته حجم کل دارایی‌های دولت و شهروندان روسیه در سوئیس ۱۶۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

کاسیس می‌گوید طبق قوانین موجود امکان مصادره این اموال وجود ندارد و باید برای این اقدام و تغییر قانون رفراندوم برگزار شود.

وزیر امور خارجه سوئیس ادامه داد: اگر ما در موضوع کمک به اوکراین جدی هستیم، باید درباره نحوه کمک مالی در این زمینه فکر کنیم.

کاسیس افزود: مقامات چندین کشور در حال گفت‌وگو برای مصادره اموال روس‌ها هستند، اما این اقدام باید بر اساس قانون و به شکل صحیح انجام شود.

این وزیر سوئیسی تأکید کرد: دولت این کشور نمی‌تواند پولی که به ما تعلق ندارد را فقط با این عنوان که از نظر اخلاقی درست است مصادره کند. حق مالکیت موضوعی اساسی است.

اگرچه سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما در موضوع اعمال چندین دور تحریم به خاطر درگیری این کشور علیه اوکراین، با اروپایی‌ها همراه شده است.

در ماه آگوست سوئیس دارایی‌های بانک سبر روسیه را که بزرگ‌ترین بانک این کشور محسوب می‌شود، مسدود کرد و معاملات طلا با مسکو را هم متوقف کرد. در واکنش به این اقدام روسیه هم نام سوئیس را در لیست کشورهای متخاصم قرار داد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x