تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

ساخت ۱۰۰ مدرسه مصوب سفر رییس جمهور به البرز در حال انجام است

  • کد خبر : 281778
  • 01 بهمن 1401 - 14:24

استاندار البرز با اشاره به مشکلات آموزشی این استان اعلام کرد: ساخت ۱۰۰ مدرسه مصوب سفر فروردین ماه رییس جمهور به این استان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی روز شنبه در عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه محروم حسن آباد کرج افزود: استقبال و همراهی خیرین موجب شد تا برنامه ساخت ۲۰۰ مدرسه با هدف جبران عقب ماندگی های آموزشی در این استان ترسیم شود.
استاندار البرز گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه محله محروم حسن آباد کرج به همت خانواده روستایی به یاد پدر مرحوم و گرانقدرشان ساخته خواهد شد.
 

 
مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز درآیین کلنگ زنی مدرسه حسن آباد کرج گفت: استان البرز با جمعیت دانش آموزی بیش از ۵۲۰ هزار نفر با کمبود فضای آموزشی روبرو است به گونه ای که بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را در کلاس های درس این استان می توان دید.
علی حجرگشت افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص برای آینده کشور رکن اصلی توسعه پایدار است که بخش عمده این مهم بر دوش وزارت آموزش و پرورش است لذا برای ارتقای کیفیت آموزش در کشورباید تلاش بیشتری شود.
وی ادامه داد: البرز از نظر سرانه فضای آموزشی حتی از استان سیستان و بلوجستان پایین تر است و حدود ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی آن نیز فرسوده است.
وی تاکید کرد: به طور قطع بودجه‌ و اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای موجود نیست، به همین دلیل انسان‌های خیر وارد میدان شده و با ساخت مدرسه به میهن خود خدمات ارزشمندی ارائه می دهند.
 

 
مدرسه ۱۲کلاسه محله حسن آباد کرج توسط خانواده زنده یاد خدا کرم روستایی با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان ساخته می شود.
میانگین تراکم دانش آموزی در کلاس های درس البرز ۳۲.۵ نفر است که در برخی مدارس آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج جمعیت دانش آموزی بالای ۵۰ نفر در هر کلاس درس است.
استان البرز دارای یک هزار و ۴۰ کلاس بالای ۴۰ دانش آموز است و این استان از نظر فضای آموزشی محروم تر از استان های ایلام و سیستان و بلوچستان می باشد.
جمعیت دانش آموزی البرز حدود ۵۳۰ هزار است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x