تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

ماندگاری ذرات آلاینده هوا در البرز

  • کد خبر : 281748
  • 28 دی 1401 - 15:35

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: پایداری و وارونگی هوا سبب ایجاد ذارت آلاینده کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای استان شده و کیفیت همچنان هوا برای تمام گروه ها ناسالم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، بر اساس گزارش ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و منطقه کردان، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۷۰، ۱۶۶، ۱۵۹، ۱۵۷ و ۱۷۶ قرار گرفته که منجر به وضعیت اضطرار آلودگی هوا شده است.
پیش از این هواشناسی استان البرز گزارش داد که با توجه به وارونگی دمایی، تشدید آلاینده ها تا پایان هفته جاری در مناطق مختلف این استان دور از انتظار نیست.
بر اساس همین گزارش تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تداوم پایدار جو و نیز استقرار پرفشار سرد و چگال شمالی در منطقه است که سبب رخداد چندین الیه وارونگی دمایی و ایجاد ظرفیت افزایش آلاینده ها در استان البرز را در پی دارد.
مدیریت میزان و تولید کانون های انتشار آلاینده های ثابت و متحرک از مهمترین توصیه ها در این شرایط جوی است ضمن اینکه افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی تا پایان هفته جاری از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر خودداری نمایند.
در استان البرز ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x