تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

کودکستان های البرز برای ادامه فعالیت ملزم به دریافت مجوز هستند

  • کد خبر : 281723
  • 27 دی 1401 - 12:08

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به درخواست ۲۸۱ کودکستان برای صدور مجوز گفت: کودکستان های این استان برای ادامه فعالیت ملزم به دریافت مجوز از آموزش و پرورش هستند.

به گزارش ایرنا، علی حجرگشت روز سه شنبه در نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان البرز، اظهارکرد: در راستای تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، ساماندهی کودکستان ها در محور کاری قرار گرفته است .
وی ادامه داد: با هدف آماده سازی کودکان برای ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور فعالیت کودکستان ها طبق ضوابط خاص ادامه می یابد.
حجرگشت خاطرنشان کرد: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن به دستگاه های ذیربط در دستور کار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد.
حجرگشت تصریح کرد: از تاریخ تاسیس و شروع به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل ها و مقررات، تمام مهدهای کودک، کودکستان ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکزنگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی مکلفند وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.
وی عنوان کرد: ماموریت این سازمان، سیاستگذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.
حجر گشت ادامه داد: اقدامات وزارتخانه ای در زمینه ارتقای کیفیت کودکستاها براساس فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرایی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذی‌ربط برقرار سازد.
از سال ۹۹ نظارت بر فعالیت کودکستان ها از حیطه وظایف سازمان بهزیستی خارج و به وزارت آموزش و پرورش محول شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x