تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

«گاوی» ستاره قهرمانی ژاوی/ جام ۲میلیون یورویی برای بارسا

  • کد خبر : 281708
  • 27 دی 1401 - 6:47
«گاوی» ستاره قهرمانی ژاوی/ جام ۲میلیون یورویی برای بارسا

بارسلونا با درخشش ستاره ۱۸ ساله خود توانست ۳ بر یک از سد رئال مادرید گذشته و قهرمان سوپرجام اسپانیا شود.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

این نخستین قهرمانی بارسلونا پس از جدایی لیونل مسی است؛ عنوانی که اولین عنوان قهرمانی ژاوی در کسوت سرمربی بارسلونا نیز به حساب می‌آید و سبب شد سرخیو بوسکتس نیز برای نحستین‌بار به عنوان کاپیتانِ آبی اناری‌ها، در هفتصد و یکمین بازی خود با پیراهن این تیم، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. بارسا برای این قهرمانی علاوه بر مبالغ ثابت، ۲ میلیون یورو جایزه اضافه دریافت می‌کند.
فدراسیون فوتبال عربستان برای هر دوره از مسابقات، چیزی حدود ۴۰میلیون دلار هزینه می‌کند؛ حدود ۱۲ میلیون از این مبلغ به باشگاه‌های شرکت کننده می‌رسد؛ در حالی که سهم شرکت کوسموس – به ریاست پیکه – به عنوان واسطه، ۴ میلیون دلار است.
تیم‌های شرکت کننده در مسابقات سوپرجام، بدون در نظر گرفتن رتبه، مبالغ ثابتی را دریافت می‌کنند. این مبلغ برای رئال مادرید و بارسلونا با توجه به برد رسانه‌ای بیشتر ۶ میلیون، والنسیا ۷/۱ میلیون و بتیس ۷۵۰ هزار یورو تعیین شده بود.
«گاوی» در این دیدار فراتر از حد تصور نشان داد و با دو گل و یک پاس گل همه کاره این برد شیرین لقب گرفته و در پایان نیز به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.
سرمربی بارسا در مورد بازی درخشان گاوی گفت:«گاوی، پدری، دی یونگ و بوسکتس در خط میانی عالی بودند و کنترل بازی را در دست داشتیم. دمبله در بال راست خیلی خوب بود و رونالد آرائوخو هم در دفاع مستحکم نشان داد. در مجموع از همه بازیکنانم رضایت دارم.اما گاوی قلب و جانش را در زمین می گذارد و بازیکنی خارق‌العاده است. وقتی در زمین نیست، همیشه حس بدی به من دست می‌دهد».
گاوی هم در مورد دریافت جایزه ام‌وی‌پی فینال سوپرجام گفت: «برای کسب این عنوان و مقام قهرمانی که اولین مقام من با بارسا بود، خیلی خوشحال هستم. سرمربی به خوبی سطح بازی ما را بالا برده است». او در مورد تمجید ویژه ژاوی گفت: «به عنوان بازیکنی که همه چیز به تیم می‌دهد، از این بابت خوشحالم».
او در مورد ستاره‌های محبوبی که فوتبالش از آن‌ها تأثیر می‌گیرد، گفت: «اینیستا و وراتی بت‌های همیشگی من بوده‌اند و همیشه سعی کرده‌ام مثل آن‌ها بازی کنم».

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x