تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

جای خالی این ۴ تیم در بازیکن‌سازی/ کاهش استعدادهای خوزستانی

  • کد خبر : 281696
  • 27 دی 1401 - 6:47
جای خالی این ۴ تیم در بازیکن‌سازی/ کاهش استعدادهای خوزستانی

اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی جوانان نشان می‌دهد از میان ۱۶ تیم لیگ برتری، فقط ۴ تیم هیچ نماینده‌ای را در این تیم ندارند و عجیب‌تر اینکه سهم فوتبال خوزستان به شدت کاهش یافته است.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال جوانان یا زیر ۲۰ سال ایران به زودی و در اسفند در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند و برای کسب سهمیه جام جهانی با مدعیان آسیایی رقابت خواهد کرد. صمد مرفاوی، سرمربی تیم ملی برای آماده‌سازی تیمش اردویی را در تهران، اردن و ترکیه در نظر گرفته و تیمش ظرف ۴۵ روز آینده به طور مرتب درگیر بازی‌های تدارکاتی است.

یوزهای جوان ایران برای موفقیت در این رقابت‌ها در مرحله گروهی با قرعه دشوار قطر، استرالیا و ویتنام روبه‌رو هستند و صعود از این گروه دشوار می‌تواند کسب سهمیه را راحت‌تر کند چرا که تیم ملی با صعود به فینال یا کسب رتبه سوم می‌تواند یکی از سه سهمیه آسیا را قطعی کند.

مرفاوی برای اردوی جدید از ۲۹ بازیکن دعوت کرده که در تیم‌های لیگ برتر تا لیگ دسته دو و سیه حضور دارند و در لیگ‌های استان تهران هم به میدان می‌روند.

نگاهی به اسامی بازیکنان نشان می‌دهد ۱۹ تن از ملی‌پوشان در تیم‌های لیگ برتری شاغل هستند و برای تیم‌های پایه یا اصلی خود به میدان می‌روند. به طور مثال بازیکنان جوان اکثر تیم‌ها در رده‌های پایه و در تیم های امید و جوانان به میدان می‌روند که می‌توان به استقلال و پرسپولیس اشاره کرد.

در بین تیم‌های لیگ برتری فقط مس رفسنجان، مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان هیچ نماینده‌ای را در تیم ملی جوانان ندارند که تاحدودی عجیب به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود این تیم‌ها با توجه به حضور فوتبالیست‌های مستعد در استان‌های خوزستان و کرمان، نمایندگان بیشتری را در تیم‌های پایه داشته باشند.

تیم‌های سایپا، فجرسپاسی از لیگ دسته یک و همینطور تیم‌های ایمان سبز و بعث در لیگ دو و در نهایت کیا در لیگ دسته سوم از تیم‌هایی هستند که بازیکنان آن ها در تیم ملی حضور دارند.

البته نمی‌توان گفت که هر بازیکن ساخته و پرورش یافته تیم فعلی است اما نشان می‌دهد هر تیمی در رده‌های پایه و بزرگسالان چقدر به بازیکنان مستعد اهمیت می‌دهد که کمبود بازیکنان خوزستانی در تیم ملی جوانان نگران کننده است.

میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان به تازگی گفته تیم فعلی حاصل استعدادیابی از ۹۸۰۰ بازیکن در سراسر کشور است که در فوتبال ایران سابقه نداشته است.

البته مرور سابقه این بازیکنان جوان نشان می‌دهد که شروع فوتبال آن‌ها از تیم‌های دیگری بوده اما در چند ماه اخیر به واسطه دیده شدن در تیم‌ ملی جوانان، راهی تیم‌های دیگری شده‌اند و احتمالا اولین قراردادهای نسبتا حرفه‌ای خود را بسته‌اند.

از نکات جالب توجه حضور فرزند مهدی تارتار در تیم ملی جوانان است که در تیم‌ جوانان پرسپولیس بازی می‌کند و باید دید می‌تواند همانند پدرش در لیگ برتر هم بازی کند و چه بسا تبدیل به بازیکن بزرگتری شود.

اسامی بازیکنان تیم ملی جوانان به این شرح است:

* امیر ابراهیم‌زاده و میلاد کر از تراکتور تبریز

* محمدجواد حسین‌نژاد و حامد دانش‌خواه از سپاهان

* دانیال ایری از ذوب آهن

* ادیب زارعی از شاهین

* محمد خلیفه، حسین حاجی زاده، علیرضا عنایت، امیرمحمد تارتار از پرسپولیس

* محمدرضا ترابی، مهدی طائفه و مهران فیض آبادی از استقلال

* علی اکبر رنجبر از پیکان

* فرهاد زاوشی از هوادار

* امین پیل علی و عرفان قربانی از کیا

* علیرضا صفری و مهدی خدایاری از سایپا

* محمدامین حزباوی از فولاد

* فرزین معامله گری از ایمان سبز

* علیرضا سعدی‌پور و ابوالفضل بابایی از فجر شهیدسپاسی

* عباس شرفی از گل گهر سیرجان

* علی رضایی از بعثت

* محمدرضا بردبار از ملوان بندرانزلی

* مرصاد سیفی از نساجی

* مجتبی فخریان از آلومینیوم اراک

* سلیم توماج از فاتیح کاراگومرک ترکیه

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x