تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

بی‌بی‌سی متجاوزترین رسانه به حریم‌های خصوصی

  • کد خبر : 281612
  • 26 دی 1401 - 21:17
بی‌بی‌سی متجاوزترین رسانه به حریم‌های خصوصی

مقایسه دو خبر در کانال تلگرامی بی بی سی فارسی نشان می‌دهد رویکرد رسانه دولتی انگلیس نسبت به خودکشی و مرگ و حفظ حریم خصوصی فرد فوت شده، در ایران و در غرب چقدر متفاوت است.

به گزارش کمال مهر، مقایسه دو خبر در کانال تلگرامی بی بی سی فارسی نشان می‌دهد رویکرد رسانه دولتی انگلیس نسبت به خودکشی و مرگ و حفظ حریم خصوصی فرد فوت شده، در ایران و در غرب چقدر متفاوت است.

بی بی سی در مورد مرگ لیزا ماری پریسلی که همچون پدرش خواننده بوده و به علت آنچه ایست قلبی گزارش شد، فوت کرده، نوشته که «مجله تی‌ام‌زی امریکا که اخبار هنرمندان و ستاره‌ها را دنبال می‌کند در خبر خود نوشت لیزا ماری در حالی که بیهوش بوده از خانه خود در منطقه کالاباسس – حوالی مالیبو در حومه لس‌آنجلس – به بیمارستان منتقل شده است. مادر لیزا ماری درباره علت و نحوه مرگ دخترش چیزی نگفته، اما از رسانه‌ها درخواست کرده به حریم خصوصی آن‌ها در ایام سوگواری احترام بگذارند.»

بی بی سی توضیح دیگری در مورد این موضوع یا فیلم و مصاحبه‌ای از او یا خانواده‌اش منتشر نکرده است. پدر این خانواده و دختر فوت شده، از چهره‌های معروف هنری در غرب هستند و طبعاً اخبار جزییات زندگی آن‌ها در فرهنگ رسانه‌ای غرب بسیار پر مخاطب خواهد بود.

در عین حال، این رسانه در خصوص خودکشی یک دختر دانشجوی خوزستانی و شناخته نشده در ایران، به طور مداوم جزییات بیشتر و فیلم‌های خصوصی منتشر می‌کند و در آخرین مطلب ضمن انتشار دو فیلم شخصی از او که یحتمل از گوشی خود او یا بستگانش منتشر شده، نوشته که «ویدئوها لحظاتی را در حال خندیدن و رقصیدن او همراه با دوستانش نشان می‌دهد.»

بی بی سی همچنین تلاش می‌کند از این چهره ناشناس خودکشی کرده، یک مبارز سیاسی بسازد و می‌نویسد که این دانشجو «در اعتراضات دانشجویی حضور داشته، و همانجا با بسیجی‌های دانشگاه درگیری کلامی داشته است».

برای ایران، حتی از خودکشی یک دانشجو هم دنبال درآوردن تحلیل سیاسی و مایه تشویش افکارعمومی و فیلم‌های خصوصی او هستند، اما در غرب حتی مرگ یک چهره معروف را هم با گزاره «احترام به حریم خصوصی» تمام می‌کنند.

منبع: روزنامه جوان

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x