تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

ثبت ۲۰۰ فقره تصادف خسارتی در روز برفی البرز

  • کد خبر : 281532
  • 25 دی 1401 - 17:26

رییس پلیس راه البرز گفت: با توجه به بارش برف سنگین و لغزندگی جاده ها بیش از ۲۰۰ فقره تصادف خسارتی امروز یکشنبه در راه های این استان ثبت شد.

سرهنگ پیمان کرمی روز یکشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق بررسی ها، بیشترین عامل این تصادفات، سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی بوده است
وی اضافه کرد: برخی رانندگان با شرایط رانندگی در زمان بارش برف آگاهی لازم را ندارند و برای خود و دیگران حادثه ساز می شوند.
کرمی افزود: ساعتی پیش در یک تصادف زنجیره ای در آزاد راه کرج – قزوین به پنج دستگاه خودروی سبک و سنگین خسارت وارد شد به صورت مقطعی ترافیک ایجاد کرد.
رییس پلیس راه البرز تاکید کرد: باتوجه به برودت هوا در ساعات پایانی شب ، یخبندان و لغزندگی سطع معابر برون شهری ، مسافران حتی الامکان از سفرهای غیرضروری به ویژه درمناطق کوهستانی خودداری کنند تا از هرگونه حوادث احتمالی پیشگیری شود.
وی گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ به ویژه در جاده های کوهستانی الزامی است و ماموران پلیس راه در محورهای کوهستانی، خودروها را کنترل و در صورت همراه نداشتن زنجیر چرخ از ادامه مسیر جلوگیری می کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی رانندگان با وجود همراه داشتن زنجیرچرخ، استفاده از آن را جدی نمی گیرند و حتی قادربه بستن زنجیر چرخ نیستند که قبل از سفر باید با روش بستن زنجیر چرخ آشنا شوند.
وی اضافه کرد: در صورت ضرورت انجام سفر در جاده های البرز ، رانندگان خودروهای خود را به لوازم ایمنی ، تجهیزات زمستانی و چراغ های مه شکن مجهز کنند.
وی تاکید کرد: سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است.
کرمی به مسافرانی که قصد تردد از محورهای مواصلاتی البرز را دارند توصیه کرد سفرخود را به زمان دیگر موکول کنند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک هزار و ۵۰۴ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x