تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

اجرای برنامه های آموزشی برای کاهش میزان تجرد جوانان در البرز

  • کد خبر : 281523
  • 23 دی 1401 - 16:35

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به رتبه ۳۱ این استان در بخش تجرد دختران در کشور گفت: برنامه های آموزشی برای کاهش میزان تجرد جوانان در این استان آغاز شده است.

معصومه آقایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مولفه های مهم در حوزه زن و خانواده افزود: اکنون نرخ تجرد یعنی نسبت تعداد دختران مجرد در سن ۱۵ تا ۴۰ سال به جمعیت کل زنان استان در این سن، ۲۳.۲ درصد است که درصدد کاهش آن هستیم .
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: همچنین جوانی جمعیت یکی دیگر از مولفه های مهم است که براساس آمار درصد افراد ۶۵ سال به بالا دراین استان ۶.۳ است که براین اساس رتبه ۱۳ کشوری را داریم .
اجرای برنامه های آموزشی برای کاهش نرخ تجرد
آقایی آموزش و تبیین نقش موثر جمعیت را در توسعه کشور را عاملی اساسی در تحکیم خانواده دانست و بیان کرد: براین اساس در تلاش هستیم با برگزاری دوره ها و همایش های آموزشی همسو با سیاست های تشویقی دولت سیزدهم نرخ تجرد را در این استان کاهش دهیم .
وی تاکید کرد: در این زمینه همایش ولایت اجتماعی زنان که در سه بخش اصلی مدنظر قرار گرفته شده روز یکشنبه ۲۵ دی ماه برگزار می شود .
آقایی یاد آورشد: بیش از یک هزار بانوی اثرگذار دراین همایش شرکت می کنند که بخش نخست همایش در زمینه خانواده و جوانی جمعیت است که عضو ستاد ملی جمعیت ایران به موضوعات و ابعاد مهم دراین زمینه می پردازد.
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز بیان کرد: همچنین چهار نفر از بانوان فعال در حوزه های فرهنگی و اجتماعی این استان پس از رصد مشکلات حوزه زن و خانواده که ماه ها زمان برد مطالبات زنان را بیان می کنند .
وی اضافه کرد: در بخش سوم این همایش الگوی سوم زنان به عنوان موضوع دیگر مورد توجه قرار می گیرد که درآن تبعیت زن از الگوی سوم که نه شرقی و نه غربی بلکه توحیدی و خدامحوری است تبیین خواهد شد .
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز تاکید کرد: افزایش جمعیت و تبیین الگوی سوم زنان از اهداف اصلی برگزاری همایش ولایت اجتماعی زنان است .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x