تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

اعضای هشت باند اسکیمری در البرز دستگیر شدند

  • کد خبر : 281498
  • 22 دی 1401 - 18:00

فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای هشت باند اسکیمری در اجرای طرح ضربتی پلیس فتا این استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز پنجشنبه در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس فتا استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ضربتی دستگیری کلاهبرداران اسکیمری پلیس فتا در هفته های اخیر اجرا شد و ۲۱ نفر از اعضای اصلی آنها به دام افتادند.
وی خاطرنشان کرد: ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط اعضای این باندها به ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
محمدیان با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد فضای مجازی برای پیشگیری از جولان کلاهبرداران اینترنتی هستند، اضافه کرد: پلیس فتا استان البرز در ۶ ماه گذشته اعضای ۳۱ باند کلاهبرداری اینترنتی را شناسایی و ۵۰ متهم را در این زمینه دستگیر کرد.
وی همچنین از شناسایی پنج هزار مالباخته در این بخش خبر داد و گفت: ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط باندهای دستگیر شده در پلیس فتا بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است.
وی از کاربران خواست هنگام خرید از پایانه های فروشگاهی رمز کارت را خودشان وارد کرده و در صورت دادن کارت به افراد ناشناس نهایت دقت را در عدم کپی برداری از اطلاعات کارت به کار گیرند.
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه با راه اندازی رمز دوم پویا توسط مسوولان کلاهبرداری های فیشینگ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با آگاه سازی مردم در زمینه کلاهبرداری های اسکیمر ای نیز می توان از رسیدن کلاهبرداران به اهدافشان از این طریق پیشگیری کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x