تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

استاندار البرز: اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار گیرد

  • کد خبر : 281492
  • 22 دی 1401 - 15:26

استاندار البرز گفت: شهرداری‌ های استان اتمام پروژه‌ های نیمه تمام را در اولویت قرار دهند و بودجه سال آتی خود را بر مبنای عملیات عمرانی و شاخص تحولی تنظیم کنند.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی چهارشنبه شب در نشست با شهرداران استان البرز بر ضرورت تجهیز ماشین آلات امداد،نجات و حریق تاکید کرد و افزود: با توجه به سازه های بلندمرتبه در کلانشهر کرج نردبان بلندمرتبه در اولویت باشد و جان و مال شهروندان حفظ شود.
استاندار البرز تاکید کرد: شهرداران یک ماه فرصت دارند تا مرکز خرید و فروش خودروهای دست دوم را راه اندازی و پس از آن تجهیزات مورد نیاز از جمله رفاهیات، مرکز تعویض پلاک، کارشناسی بدنه و موتور خودرو را راه اندازی کنند.
وی یادآورشد: با اهتمام شهرداران لازم است مرکز خرید، فروش و نمایشگاه ثابت گل و گیاه تا یک ماه آینده جانمایی شود و در مرحله بعد تولید گل و گیاه نیز در همان مکان صورت پذیرد.
استاندار البرز افزود: لازم است مرکز عرضه میوه و تره بار، خشکبار و پروتیین راه اندازی شود تا نیاز مردم مرتفع شود.
عبداللهی همچنین بر لزوم توجه به موضوع مهم سرمایه گذاری و جذب سرمایه تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در اولویت است و باید در دستور کار شهرداری ها باشد.
وی بر موارد مهمی همچون ساماندهی ورودی کرج مثل رودخانه، احداث پارک،برگزاری نشست های تخصصی در حوزه شهرداری ها، بازنگری طرح تفصیلی و طرح جامع در شهرهای استان البرز تاکید کرد.
ناوگان حمل و نقل عمومی البرز توسعه یابد
استاندار البرز با تاکید بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بر این اساس شهرداری ها در خرید اتوبوس، تاکسی و ون با استفاده از ظرفیت قانونی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: همچنین نوسازی خودروهای تاکسی فرسوده نیز در دستور کار شهرداران قرار گیرد.
عبداللهی، ساماندهی خاک و نخاله در استان البرز را مورد اهمیت دانست و گفت: جانمایی مراکز موقت حداقل در سه نقطه استان انجام و مرکز اصلی محل دفع نخاله های ساختمانی ایجاد شود.
استاندار البرز تاکید کرد: در اولین فرصت ستاد خاک‌ و نخاله استان البرز بر اجرای مصوبه اقدام کند تا شاهد تخلفات متعدد در جهت عدم استحصال خاک و نخاله نباشیم.
وی افزود: امکان تولید مصالح شهری با نخاله های ساختمانی وجود دارد که نکته مهم، پیش خرید مصالح توسط مصرف کنندگان است که در همین راستا سرمایه گذاران به دلیل ارزش اقتصادی، تمایل فعالیت در این عرصه را دارند.
عبداللهی، بر ضرورت پژوهش و انجام مطالعات دقیق در موضوع حمل و نقل استان البرز تاکید کرد و از همه شهرداران خواست در این حوزه به صورت ویژه پای کار بیایند.
استاندار البرز همچنین در خصوص راه اندازی مترو گفت:شهرداری کرج در راستای راه اندازی خط ۲ متروی کرج و اتصال آن به ایستگاه شهید سلطانی تا سال آتی اقدام کند.
وی تاکید کرد: شهرداری فردیس نیز مسیر را در جهت راه اندازی عملیات قطار شهری هموار کند.
تجهیزات مدرن خدمات شهر در شهرداری‌ها به‌کار گرفته شود
استاندار البرز به ضرورت بکارگیری تجهیزات مدرن از جمله نمک پاش، محلول پاش، برف روب، مخزن شور، جاروب، جدول شور و گاردریل شور در شهرداری‌ها تاکید کرد.
وی در ادامه ضمن اشاره به ارزش افزوده و سهم شهرداری ها از محل این منبع گفت: از سهم ارزش افزوده که به شهرداری ها پرداخت می شود صرفا در جهت امور عمرانی استفاده شود.
استاندار البرز گفت: در استان البرز نیاز به ۵۵۰ مدرسه داریم که کلاس‌ها به ۳۰ نفر برسند و با توجه به ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۳۷ هزار دانش آموز اتباع خارجی و ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته لازم است با همدلی و هم افزایی و اهتمام شهرداری ها در احداث مدرسه در جهت رفع مشکل تسریع شود.
وی تاکید کرد: شهرداران نسبت به ساخت سوله های ورزشی و توسعه زیرساخت زمین چمن مصنوعی در مدارس اقدام‌ کنند و در راستای روند قانونی جهت صدور پروانه جهت اماکن ورزشی با اعمال سیاستهای تشویقی اقدام کنند.
عبداللهی، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن لزوم تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اطاله صدور مجوزهایی که شهرداران استان البرز برای مردم صادر می کنند تاکید کرد: از مدیران شهری انتظار دارم با دقت و سرعت لازم صدور پروانه ساخت و نیز پروانه پایان کار را در دستور کار خود قرار داده و میزان رضایت مندی مردم را ارتقا بخشند.
استاندار البرز با اشاره به احداث زائرسرا در مشهد مقدس گفت: با توجه به تحویل زمین و صدور پروانه رایگان و شروع عملیات عمرانی نیاز به تخصیص اعتبارات جهت تکمیل داریم تا اسکان همزمان برای ۲ هزار زائر فراهم شود.
وی افزود: سهم هر شهرداری بر اساس جمعیت مشخص شود تا به عنوان قدرالسهم شهرداری مشخص شود تا سازه تکمیل و بصورت وقف در اختیار شهروندان قرار گیرد و استان البرز نیاز به ظرفیت سازی در جهت رفع این مشکل دارد.
عبداللهی، در خصوص نصب انشعابات به سکونت گاه های غیر رسمی نیز تاکید کرد و گفت: باید به منظور ساماندهی و کاهش تخلفات موجود اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد و این مهم باید با حفظ منافع بیت المال صورت پذیرد و حتی با اخذ تعهد محضری مبنی بر عدم حقوق آتی، به سازه های دارای حکم تخریب نیز توجه شود.
در ابتدای نشست استاندار البرز با شهرداران این استان تعدادی از شهرداران به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و گزارش عملکرد حوزه مدیریت شهری خود پرداختند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281492

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x