تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

۷۵ تیم جهادی درمانی البرز به حالت آماده باش درآمدند

  • کد خبر : 281491
  • 22 دی 1401 - 15:25

رییس بسیج جامعه پزشکی استان البرز اعلام کرد: با اوج گیری سویه جدید ویروس کرونا، ۷۵ تیم جهادی درمانی شهید رهنمون این استان برای انجام واکسیناسیون عمومی به حالت آماده باش درآمدند.

دکتر علی جمال محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۵۰ نیروی بهداشتی درمانی آموزش دیده در قالب تیم های شهید رهنمون فعال شده اند و آمادگی لازم را دارند تا دوباره سالن های واکسیناسیون را راه اندازی کنند.
وی به فعالیت این تیم ها اشاره کرد و گفت: این جهادگران در عرصه های آموزش، واکسیناسیون، حضور در سیستم بهداشت و درمان و نظارت تقویت شده اند و در قسمت های عمومی و اختصاصی فعالیت می کنند.
وی افزود: همچنین برای گروه های هدف پزشکان و پیراپزشکان چند عنوان آموزش ارایه می شود تا با آخرین دستاوردهای علمی کرونا که در جهان مطرح است آشنا شوند.
جمال محمدی با اشاره به اقداماتی برای گروه های هدف آسیب پذیر جامعه، اظهار کرد: در این مدت ۸۹۰ نفر از بیماران زمینه ای با اولویت بیماران دیابتی، سرطانی و فشار خون بالا در مناطق کم برخوردار استان شناسایی شده اند تا در صورت نیاز اقدامات لازم درمانی برای آن ها انجام شود.
اعزام ۴۵ تیم پزشکی به مناطق کم برخوردار
رییس بسیج جامعه پزشکی استان البرز گفت: ۴۵ تیم پزشکی تا ایان دیماه جاری با هدف غربالگری، آموزش و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق کم برخوردار البرز اعزام می شوند.
وی افزود: بهمن ماه سال جاری نیز ۸۰ تیم عمومی و تخصصی جهادی به مناطق کم برخوردار اعزام خواهند شد .
جمال محمدی گفت: تیم های شهید رهنمون در هر ماه به طور میانگین پنج هزار و ۶۰۰ نفر را به صورت رایگان ویزیت و درمان می کنند.
تاکنون گزارشی از ابتلابه زیر سویه های جدید کرونا در البرز گزارش نشده است اما شمار مراجعه کنندگان مشکوک به کووید۱۹به مراکز درمانی البرز در هفته جاری نسبتبه هفته های گذشته افزایش یافته است.
دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز ۳۵۰ مرکز و پایگاه واکسیناسیون کرونا را به حالت آماده باش در آورد و از مردم خواست برای تزریق دوز واکسن یادآور کرونا اقدام کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281491

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x