تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

اینجا بیماری می‌کارند!

  • کد خبر : 281487
  • 20 دی 1401 - 20:03

محصولات کشاورزی که با فاضلاب تغذیه شده‌اند، غلظت عناصر سمی بالایی دارند و در دراز مدت سبب بیماری مصرف کننده می‌شوند. البته از آنجا که این تاثیر بسیار کند و دراز مدت است، اغلب مردم متوجه آن نخواهند شد.

‌به گزارش ایسنا، آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب سال‌هاست که در استان البرز وجود دارد. قطعاً محصولات تولید شده با فاضلاب وقتی روانه بازار شود تأثیر منفی زیادی بر سلامت مردم خواهد داشت، به همین دلیل این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.
در سال‌های گذشته محیط زیست البرز با غیرقانونی خواندن این اقدام، نسبت به وجود این معضل در هشتگرد، نظرآباد و ماهدشت هشدار داده و از بی نتیجه بودن پیگیری‌ها برای رفع آن انتقاد کرده است اما متأسفانه در طول این سال‌ها، دانشگاه علوم پزشکی البرز و جهاد کشاورزی استان در خصوص این معضل موضع و اقدام در خور و مناسبی نداشته‌اند.
حالا سرپرست اداره محیط زیست نظرآباد از مصوبه کارگروه سلامت این شهرستان برای رسیدگی به این مشکل و بازدید میدانی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری از محل تخلیه فاضلاب شهر نظرآباد به اراضی پایین دست و جنوبی این شهر خبر داده است.
فاضلاب برای کشاورزی در دسترس است!
محمد محمودی با اشاره به مشکل هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب شهر نظرآباد، گفت: مسئولین برای حل مشکلات هدایت آب‌های سطحی در فصل بارش و فاضلاب‌های شهری به اراضی کشاورزی عزم جدی دارند.
محمودی در ادامه گفت : در اجرای مصوبات کار گروه سلامت و تاکید فرماندار  شهرستان مبنی بر رسیدگی به مشکلات؛ بازدید میدانی توسط معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری و روسای جهاد و محیط زیست و شهردار از محل تخلیه کانال‌ها به اراضی پایین دست جنوب شهر انجام شد.
محمودی اظهار کرد:  با توجه به نبود شبکه جمع آوری فاضلاب و قدیمی بودن بافت شهری متاسفانه فاضلاب برخی از منازل مسکونی وارد اراضی کشاورزی می‌شود و این موضوع مشکلاتی برای کشاورزان به وجود آورده است .
محمودی بیان کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی و کمبود آب و در دسترس بودن فاضلاب، برخی کشاورزان از این فاضلاب برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند که این عمل خلاف قوانین زیست محیطی است.
وی افزود: مقرر شد راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسط دستگاه‌های اجرایی ارائه گردد تا این مشکلات مرتفع شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x