تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

میزان مراجعه کرونایی ها به مراکز درمانی البرز افزایش یافت

  • کد خبر : 281480
  • 19 دی 1401 - 19:12

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز از افزایش تعداد بیماران کووید ۱۹ طی روزهای اخیر به مراکز درمانی و بیمارستانی این استان خبر داد.

دکتر احمد مهدوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در هفته های گذشته روزانه حدود ۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان البرز مراجعه می کردند که در هفته جاری به بیش از ۷۰۰ نفر در روز رسیده است.
وی ادامه داد: افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ سبب تغییر رنگ شهرستان اشتهارد از آبی به زرد کرونایی در هفته جاری شده است که باید اقدامات پیشگیرانه افزایش یابد.
رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اظهار کرد: مردم استان برای پیشگیری از ابتلا به زیر سویه های جدیدی که اکنون در کشورهای آسیای شرقی ،‌اروپا و امریکا وجود دارد می بایست دستور العمل های بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت کنند.
مهدوی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای پیشگیری از زیر سویه های جدید کرونا موثر است،‌ افزود: انتظار می رود مردم البرز با تزریق واکسن یادآور خود را در مقابل کرونا مصون دارند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون مواردی از زیر سویه جدید در استان البرز گزارش نشده است،‌ گفت: علائم زیر سویه جدید بیشتر گوارشی است و افرادی که مبتلا می شوند دچار مشکلات گوارشی مانند استفراغ و اسهال خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه رعایت دستور العمل های بهداشتی از اپیدمی شدن این زیر سویه ها پیشگیری خواهد کرد،‌ افزود: در صورت تزریق واکسن،‌ استفاده از ماسک و اجتناب از دورهمی ها می توان به مهار کرونا امیدوار بود.
مهدوی گفت: اکنون حدود ۵۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت آنفلوآنزا در البرز خاطرنشان کرد: اکنون در استان البرز آمار مراجعه ناشی از آنفلوانزا فروکش کرده و ثابت است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x