تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

ارایه خدمات حضوری به سالمندان و معلولان توسط ثبت احوال البرز

  • کد خبر : 281470
  • 17 دی 1401 - 23:17

مدیرکل ثبت احوال البرز از تشکیل تیم های کارشناسی ارائه خدمات به متقاضیان سالمند و معلول در راستای تکریم اقشار آسیب پذیر خبرداد و گفت: خانواده این افراد می توانند با ارائه مدارک مستند نسبت به دریافت نوبت حضوری تیم های کارشناسی ثبت احوال، برای دریافت خدمات شناسنامه ای در منزل متقاضیان اقدام کنند.

محمود محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال البرز با تدابیر انجام شده اقدام به ارائه خدمات به افراد آسیب پذیر کرده و طی سال جاری حدود ۲۰ مورد خدمات در این زمینه ارائه کرده است .
وی اضافه کرد: طی هماهنگی صورت گرفته با اداره کل بهزیستی استان البرز مقرر شد که به منظور خدمت رسانی به اقشار ناتوان و یا کم توان جسمی و حرکتی، صدور شناسنامه نوزادان تحت پوشش بهزیستی، صدور شناسنامه نوزادان مجهول الهویه، افراد دارای معلولیت فاقد سرپرست به صورت ویژه در چهارچوب قانون انجام شود.
محمدی درباره صدور شناسنامه جدید در استان البرز افزود: در سال جاری بیش از ۷۹ هزار شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان در استان البرز صادر شده است و از افرادی که وارد سن ۱۵ سال تمام شده اند درخواست داریم قبل از شروع ثبت نام مدارس و بمنظور جلوگیری از ازدحام و تاخیر در ارایه خدمت در اولین فرصت جهت تعویض شناسنامه های خود اقدام نمایند
وی گفت: اکنون شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان ۱۵ ساله ، افرادی که شناسنامه آنها مفقود یا فرسوده است و یا افرادی که مشخصات سجلی آنها بر اساس آرای دادگاه و حل‌اختلاف ثبت‌احوال تغییر کرده باشد، صادر می شود.
مدیرکل ثبت احوال البرز اضافه کرد: ضریب امنیتی بالا و عدم امکان جعل و سوء استفاده از جمله ویژگی‌های شناسنامه‌های مکانیزه است.
محمدی افزود: با توجه به سیاست های عمومی مبنی بر دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور با بهره گیری از تمام توان عملیاتی خود زمینه را برای صدورکارت های هوشمند برای افراد مشمول فراهم کرده است.
وی همچنین در خصوص فعالیت سامانه سهیم یادآور شد : این سامانه خدمات یکپارچه این سازمان است که اطلاعات فردی فرد ، خدمات الکترونیکی نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی دراین درگاه قابل مشاهده است .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x