تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دولت یارانه خرید ۸۳ دستگاه اتوبوس برای شهر کرج را تامین کرد

  • کد خبر : 281344
  • 14 دی 1401 - 20:09

شهردار کرج اعلام کرد: با حمایت دولت و همراهی شورای اسلامی شهر، ۹۱ میلیارد تومان اعتبار و یارانه برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرج به ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید تامین شد.

مهرداد کیانی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت : ۷۳ درصد اعتبار تخصیصی برای خرید ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید از محل یارانه های دولت سیزدهم است که ورود این خودروها به شبکه حمل و نقل عمومی کرج آغاز شده است.
وی بیان کرد : با توجه به آلودگی روز افزون هوای کلانشهر کرج و ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ، این اتوبوس ها به زودی وارد عرصه خدمات رسانی در این شهر میلیونی خواهد شد.
شهردار کرج ادامه داد: توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی شهر کرج به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته تا مردم بتوانند از خدمات وسایل نقلیه عمومی به جای خودروهای شخصی استفاده بیشتری ببرند.
کیانی گفت : کاهش سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی نقش موثری در پایین آمدن سطح آلودگی هوای کلانشهر ها دارد و باید هر چه سریع تر شبکه حمل و نقل عمومی ارزان را برای مردم فراهم کرد.
کیانی با بیان اینکه پنج دستگاه اتوبوس با قیمت یارانه ای به تازگی وارد شبکه حمل و نقل عمومی کرج شده است، اضافه کرد: به تازگی نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس که از قبل خریداری شده بود طی مصوبه شورای اسلامی شهر کرج مبنی بر جذب راننده پایه یکم به ناوگان حمل و نقل عمومی تزریق شد.
اکنون کلانشهر کرج حدود ۵۵۰ دستگاه اتوبوس و حدود ۱۳ هزار دستگاه تاکسی دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x