تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پیامک قطع یارانه جعلی است / کاربران البرزی لینک آلوده را باز نکنند

  • کد خبر : 281339
  • 14 دی 1401 - 12:13

رییس پلیس فتا البرز از کاربران خواست فریب پیامک جعلی در خصوص موارد مختلف یارانه معیشتی را نخورند و لینک های ارسالی را باز نکنند.

سرهنگ رسول جلیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گاهی مواقع همزمان با فعال شدن سایت هدفمندی یارانه ها، افراد شیاد با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از مردم می کنند که باید مراقب این افراد بود.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به طرح واریز یارانه معیشتی دولت به دهک های مختلف در کشور و عدم واریز این مبلغ برای برخی از دهک های اعلام شده ، مجرمان سایبری با ترفندهایی مانند ثبت نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه بگیران و ثبت نام جاماندگان درصدد کلاهبرداری از کاربران بر می آیند.
جلیلیان اضافه کرد: ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های ثبت نام، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می پردازند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.
رییس پلیس فتا البرز اضافه کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب کرده و سپس اقدام به کلاهبرداری می کنند.
رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.
جلیلیان ، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.
وی گفت: کاربرانی که به هر دلیل ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.
رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281339

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x