تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

اعتراف به درماندگی آمریکا و اسرائیل در برابر توانمندی پهپادی ایران

  • کد خبر : 281311
  • 14 دی 1401 - 9:39
اعتراف به درماندگی آمریکا و اسرائیل در برابر توانمندی پهپادی ایران

گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز درباره ایده‌های اسرائیل و آمریکا برای مهار پهپادهای ایرانی، از درماندگی کامل این دو رژیم در برابر فناوری پیشرفته ایران حکایت می‌کند.

به گزارش کمال مهر، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: نیویورک‌تایمز نوشت: «دولت جو بایدن، طرح‌هایی را برای مهار برنامه پهپادی ایران پیش‌بینی کرده‌ است. اسرائیل نیز علاوه‌بر تلاش در طراحی یک سیستم لیزری رهگیری پهپاد، در حال گفت‌وگو و همکاری با آمریکا در راستای مقابله با پهپادهای ایرانی است.

در راستای مقابله با پهپادهای ایرانی، تاکنون سه طرح در اختیار دولت بایدن قرار گرفته و در حال آزمودنش است.

نخستین ایده آن است که دسترسی جمهوری اسلامی به قطعات مورد استفاده در پهپاد، به‌واسطه تحریم قطع شود. جمهوری اسلامی تاکنون توانسته از «قطعاتی ساخت آمریکا و کانادا» در ساختن پهپادها استفاده کند که مشمول تحریم ایالات متحده قرار نگرفته بود. در دومین طرح، آمریکا سامانه‌های پرتابی پهپادهای ایرانی را که در روسیه قرار دارد، شناسایی، هدف گرفته و منهدم می‌کند. سومین گزینه نیز، طراحی یک فناوری نوین است که به‌واسطه آن هشدارهای زودهنگام به ارتش اوکراین، مبتنی بر نزدیک شدن پهپاد به مناطق شهری داده می‌شود. بر پایه این طرح، ارتش می‌تواند در زمان مناسب، پهپادهای مهاجم را هدف‌گیری کند».

نیویورک‌تایمز می‌افزاید: «چنان‌چه هیچ‌یک از طرح‌ها نتیجه‌بخش نباشد، ایالات متحده یک سامانه پدافند هوایی را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد تا به‌وسیله آن، پهپادهای ایرانی روسیه به مقصد اوکراین، ره‌گیری و منهدم شود. دولت ایالات متحده در راستای مقابله با پهپادهای ایرانی که در خدمت روسیه است، با اسرائیل نیز مذاکراتی انجام داد. در هفته گذشته، نشستی میان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و شماری از مقام‌های بلندرتبه امنیتی و نظامی اسرائیل برگزار شده‌است. در این نشست به‌طور ویژه در مورد پهپادهای ایرانی و مسئله تعمیق روابط نظامی و تسلیحاتی میان دو کشور ایران و روسیه، گفت‌وگو شد. یک تحلیلگر از اسرائیل خبر داد که این دولت از مدتی پیش در حال توسعه و تکمیل یک سیستم لیزری به‌ ضد کارکرد پهپادهای ایرانی است. به ‌گفته مناشه امیر، این سیستم می‌تواند پهپادها را در هواشناسایی کرده و منهدم کند».

گزارش نیویورک‌تایمز به وضوح از درماندگی آمریکا و اسرائیل در برابر فناوری پیشرفته ایران و جبهه مقاومت حکایت می‌کند. چه این که پهپادهای جبهه مقاومت بارها- از جمله عملیات چند سال قبل ایوب- وارد آسمان فلسطین اشغالی شده، تصویربرداری دقیق کرده و مراجعت نموده‌اند و زمانی که بنابر انجام عملیات تهاجمی باشد، کاری از صهیونیست‌ها برنمی‌آید؛ همچنان که کاری از رادارها و پدافند پیشرفته آمریکا در عربستان، به هنگام حملات موفق مقاومت یمن برنیامد. در اتفاقی مشابه، موشک‌های پیشرفته ایران، پایگاه عین‌الاسد را درهم کوبیدند.

در حوزه تامین قطعات هم ایران سال‌هاست به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات آنها ندارد. بلکه اکنون ایران به صادرکننده توانمند انواع پهپادها در دنیا تبدیل شده است.

اما از همه بامزه‌تر، اذعان مقامات آمریکایی و صهیونیستی به این واقعیت است که با وجود چند سال آسیب دیدن از پهپادهای ایرانی، تا امروز فاقد توان راداری و پدافندی مناسب برای مهار این پهپادها بوده‌اند. اینکه آنها می‌گویند درصدد طراحی یک سامانه پدافندی هستند، مخصوصا از زبان فرد مطلع و خوشنام و باصداقتی به اسم منوشه امیر (منوچهر ساچمه‌چی/ استاد خالی‌بندی در رادیو اسرائیل) نشان می‌دهد که دست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چقدر خالی است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x