تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

نرخ باسوادی استان البرز ۹۸.۲ درصد است

  • کد خبر : 281279
  • 14 دی 1401 - 9:05

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: نرخ باسوادی این استان ۹۸.۲ درصد برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، رویا عسگر پور روز سه شنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه سواد آموزی استان البرز افزود: نرخ باسوادی استان البرز را در گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال ۹۴.۳ درصد و این نرخ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۸ درصد است.
وی بیان کرد: امسال گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال به بالا در اولویت کلاس های نهضت سواد آموزی البرز قرار دارند.
عسگرپور اظهار کرد: در آیینی از ۱۶ نفر از پیشکسوتان، چهار نفر از افراد موفق در حوزه سواد آموزی ، ۶ نفر از آموزش دهندگان منتخب ، ۶۰ مدیر مدرسه فعال در طرح مدرسه محوری و مسوولان ادارات سوادی استان تجلیل به عمل آمد.
وی بیان کرد: جمیله بشکار خیر سوادیار البرزی نیز در این آیین سفر زیارتی به مشهد مقدس را به ۶ نفر از آموزش دهندگان منتخب فراخوان ایده های برتر شناسایی افراد بی سواد اهدا کرد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز یادآورشد: پیش از انقلاب، سطح سواد و آگاهی مردم ایران پایین بود و رژیم گذشته تلاشی برای سوادآموزی مردم نداشت.
عسگر پور، اقدام نظام جمهوری اسلامی برای افزایش میزان سواد از طریق تاسیس نهضت سوادآموزی را از جمله ابتکارات رهبر کبیر انقلاب برشمرد و بخش مهمی از افزایش نرخ باسوادی در کشور را مرهون تلاش این نهاد انقلابی عنوان کرد.
وی شناسایی فرد به فرد و اسمی بی سوادان را مهمترین هدف نهضت سوادآموزی در سطح استان البرز ذکر کرد و افزود: هم اکنون شناسایی و تحت پوشش قرار دادن این افراد با پالایش اطلاعات موجود در دست اجراست.
 

در آیین تجلیل از فعالان عرصه سواد آموزی استان البرز از ۱۰۰ فعال دراین عرصه تجلیل شد.
اکنون در استان البرز ۱۹۸ نفر آموزگار نهضت سوادآموزی داریم که باید تعداد آنها به حدود ۵۰۰ نفر افزایش یابد.
با توجه به پراکندگی جغرافیایی استان البرز و تعداد کم آموزش دهنده نیاز به همراهی فرهنگیان ، نیروهای جهادی و فعالان پایگاه های مردمی مساجد در فرآیند آموزش به افراد سوادآموز است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x