تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

تمام مراکز درمانی البرز برای واکسیناسیون کرونا آماده سازی شد

  • کد خبر : 281272
  • 12 دی 1401 - 21:57

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا و رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در جهان، تمام مراکز بهداشتی درمانی استان برای ترزیق واکسن یادآور کرونا آماده سازی شده است.

دکتر احمد مهدوی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ۲ زیر سویه جدید و شاخص کرونا که اکنون در اروپا شیوع پیدا کرده است نیز در ایران شناسایی شده است .
وی بیان کرد: این زیر سویه ها که با نام «ایکس. بی. بی » XBB و «ب .کیو. وان»BQ۱ شناخته شده است در سه روز گذشته نمونه های آنها در ایران ثبت و ضبط شد.
مهدوی گفت: تاکنون هیچ موردی از این سویه ها در البرز ثبت نشده اما احتمال شیوع گسترده آنها در کشور و البرز وجود دارد هر چند که اکنون تمام شهرستان های البرز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و مرگ و میر ها نزدیک به صفر است.
رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که سرعت شیوع زیر سویه های جدید کرونا بالا است و باید دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنیم.
وی یادآور شد: یکی از مواردی که باعث شد تا موج هفتم کرونا را با شرایط خوبی پشت سر بگذ اریم آمار تزریق واکسیناسیون کشور و البرز بالا بود و قدرت مقابله با بیماری ها را داشتیم و آمار مرگ و میر ها بسیار کاهش داشت.
مهدوی اظهارکرد: اگر همین شرایط را برای زیر سویه جدید انجام دهیم و پادتن های بدن را بالا ببریم در مقابل آنها مصون خواهیم ماند.
وی با اشاره به اینکه ویروس جدید کرونا برای افراد سالخورده، کودکان و کسانی که سیستم ایمنی پایینی دارند خطرناک است،‌گفت: می بایست پیشگیری ها برای این افراد در دستور کار قرار گیرد.
رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز افزود: تمام پایگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی البرز دارای سبد واکسیناسیون کامل هستند و اکنون واکسن در دسترس عموم مردم قرار دارد.
مهدوی گفت : با هماهنگی انجام شده مردم در تزریق واکسن مشکلی نخواهند داشت و اگر موردی بود به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اطلاع دهند.
استان البرز بیش از ۱۰۰ پایگاه و مرکز بهداشتی درمانی واکسیناسیون دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x