تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

سرقت در البرز ۱۲ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 281259
  • 11 دی 1401 - 10:09

استاندار البرز گفت: مجموعه اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش های ویژه فراجای استان به ثبت کاهش ۱۲ درصدی مجموع سرقت ها طی ۹ ماهه سالجاری رسیدیم.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی روز شنبه در نشست کمیسیون راهبردی پیشگیری و مقابله با سرقت استان البرز افزود: بر این باور هستم که با احیای جایگاه معتمدان و همچنین نگهبانان محله، می توانیم میزان بروز و وقوع انواع جرائم بویژه سرقت را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: طبق گزارش فرماندهی فراجای استان اکنون بیش از هفت هزار و ۴۰۰ نگهبان محله در نقاط مختلف استان مستقر شده اند و موجبات رضایتمندی و آرامش مردم را فراهم کرده اند.
عبداللهی گفت: فراجا و شهرداری های استان باید طی تعاملی نسبت به افزایش نگهبانان محله اقدام کنند چراکه اکنون با توجه به آمارها شاهد تاثیر این اقدام بوده ایم.
وی افزود: مجموع تلاش های صورت گرفته در قالب شورای تامین استان و تلاش های ویژه فراجای استان منجر شد که برخلاف افزایش میانگین سرقت در کشور، استان البرز با کاهش ۱۲ درصدی مجموع جرائم سرقت مواجه است.
استاندار البرز گفت: راه اندازی اردوگاه های ماده ۱۶ و جمع آوری معتادان متجاهر بعنوان عاملان اصلی بروز سرقت های خرد، باعث گردید تا مجموع این قبیل سرقت در استان ۱۸ درصد کاهش یافته در حالی که میانگین کشوری روند افزایشی دارد.
وی افزود: با توجه به افق های ترسیم شده درصدد هستیم اردوگاهی متمرکز با گنجایش چهارهزار نفر در استان ایجاد شود ولی تا حصول نتیجه، تمامی شهرستان های استان موظف به راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ در حوزه خود هستند.
عبداللهی با اشاره به اینکه تعدد مراکز خرید و فروش ضایعات محرک وقوع سرقت های خرد است، گفت: باید در خصوص ایجاد مرکزی متمرکز برای ساماندهی خرید و فروش ضایعات در شهرستان ها اقدام شود و فرمانداران و شهرداری ها در راستای تحقق این امر اقدام کنند.
سردار مقیمی مدیرکل دفتر انتظامی و توسعه نظم عمومی وزارت کشور نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، البرز را در زمره پنج استان مهم کشور در حوزه های امنیتی و انتظامی برشمرد.
وی همچنین با تشریح موقعیت و مسئولیت سنگین استان البرز در جوار پایتخت به تاثیر مستقیم مسائل البرز و تهران بویژه در حوزه های اجتماعی، امنیتی و سیاسی اشاره و بر ضرورت همپوشانی این ۲ استان برای برنامه ریزی و حل و فصل موضوعات تاکید کرد.
سردار مقیمی روند کاهشی سرقت در البرز را ناشی از اتحاد و انسجام مجموعه مسئولان مربوطه و رویکرد و اهتمام استاندار البرز دانست.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x