تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

کیفیت هوای البرز رنگ بنفش و قرمز به خود گرفت

  • کد خبر : 281258
  • 11 دی 1401 - 10:09

مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد: کیفیت هوای چهار شهرستان نظرآباد، ساوجبلاغ، کرج و اشتهارد استان البرز امروز یکشنبه رنگ بنفش و قرمز به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا از مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان نظرآباد بر روی عدد ۲۰۴ یعنی وضعیت بنفش یا بسیار ناسالم قرار گرفته است.
همچنین وضع کیفی دیگر شهرستان های استان قرمز(ناسالم برای تمام گروه ها) و اضطرار است به طوریکه شاخص آلودگی در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و کرج به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۴، ۱۷۶ و ۱۷۰ قرار دارد.
هوای استان البرز از روز جمعه هفته گذشته در وضعیت ناسالم و بسیار ناسالم قرار گرفته و برهمین اساس طبق تصمیم گیری کمیته اضطرار آلودگی هوا ، آموزش دانشگاه ها و مدارس از دیروز شنبه تا روز دوشنبه هفته جاری غیر حضوری شده است.
در این مدت فقط پایه دوازدهم به خاطر برگزاری امتحانات در مدارس حضور دارند.
جلوگیری از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی، جلوگیری از انجام تمام فعالیت های عمرانی که سبب تشدید آلودگی هوا می شود، استقرار و آماده باش پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها، موافقت مدیران دستگاه های اجرایی با مرخصی کارکنان، هماهنگی برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، تطبیق ساعات کار حمل و نقل همگانی با ساعات کار اداری و مراکز آموزشی تعیین شده توسط کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا و همچنین هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان برای اطلاع رسانی به منظور عدم فعالیت های ورزشی در محیط های باز از دیگر مصوبات کمیته اضطرار هوای البرز بود.
با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده ها، مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و کلاس های درس دانشگاه های دولتی و غیردولتی و همچنین‌موسسات آموزشی دولتی و خصوصی استان البرزدر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ( ۲۷ الی ۲۹ آذر) تعطیل و تمام مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم غیرحضوری و کلاس ها به صورت مجازی و در بستر آموزشی شاد برگزار شده بود .
همچنین مدارس استان البرز از روز ۱۹ آذرماه تا ۲۶ آذرماه به دلیل آلودگی هوا به صورت غیر حضوری شده بود و این درصد بالای آلودگی هوا تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش دولتی و غیر دولتی را هم در تاریخ های ۲۱ و ۲۲ آذرماه به تعطیلی کشانده بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x