تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

الزام اجرای طرح ساماندهی زندانیان زیر ۱۸ سال در البرز

  • کد خبر : 281257
  • 11 دی 1401 - 2:49

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی زندانیان زن و افراد زیر ۱۸ سال در زندان های استان البرز ضروری است.

به گزارش ایرنا، علیرضا عباسی روز شنبه در بازدید از زندان فردیس افزود: این گونه زندانیان باید از لحاظ ساختاری، فیزیکی،آموزشی و تربیتی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.
وی بیان کرد: اجرای طرح های مهارتی و آموزشی برای زنان و افراد زیر ۱۸ سال در زندان ها باید با جدیت دنبال شود.
عباسی با تاکید بر رسانه ای کردن اقدامات خوب صورت گرفته در زندان‌ها گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را مطرح فرمودند باید نبض روایتگری در دستان ما باشد تا بیگانگان نتوانند خلاف واقعیت علیه کشور ما سیاه نمایی کنند.
وی افزود: تصور عوام از زندان‌های ایران چیزی شبیه زندان ابوغریب است اما در عمل زندان‌های ایران همانند یک دانشگاه است و باید تلاش شود تا این اقدامات پررنگ تر و هم به خوبی منعکس شوند.
تراکم جمعیت کیفری در زندان های استان البرز با چالش همراه است
علی چهارمحالی مدیر کل زندان های استان البرز نیز دراین بازدید گفت: متاسفانه در خصوص تراکم جمعیت کیفری در زندان‌های استان البرز با چالش‌های مهمی روبرو هستیم و برای رفع این مشکلات نیاز به مساعدت جدی از سوی مسوولان کشوری و استانی است.
وی افزود: به رغم محدودیت‌های مکانی و فضایی در زندان‌های استان که با آن دست به گریبان هستیم اما در حوزه اشتغال زندانیان به خصوص در زندان فردیس کارگاه‌های اشتغال خوبی مانند تولید لامپ کم مصرف، معرق چرم، تولید موس، فلیتر هوا و روغن با محوریت بنیاد تعاون زندانیان و بخش خصوصی احداث شده است و جمع کثیری از زندانیان در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و حقوق دریافت می‌کنند.
مدیر کل زندان های استان البرز اظهار کرد : علاوه بر اشتغال داخل زندان با صاحبان حِرف و کارگاه‌های صنعتی در استان نیز تفاهم نامه همکاری منعقد شده است و زندانیان رای باز در کارگاه های سطح شهر نیز مشغول به کار هستند و آماده می‌شوند تا پس از آزادی با توانمندی‌هایی که به دست آورده اند جذب بازار کار شوند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x