تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

استاندار البرز برای ساماندهی بی خانمان ها ضرب الاجل تعیین کرد

  • کد خبر : 281245
  • 08 دی 1401 - 23:41

استاندار البرز برای جمع آوری و اسکان افراد بی خانمان و معتادان متجاهر در مناطق مختلف این استان ضرب الاجل فوری تعیین کرد.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی روز پنجشنبه در نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز با گرامیداشت روز حماسه ۹ دی ، افزود: راه اندازی سه مکان با هدف اسکان موقت افراد درمانده و بی خانمان به عنوان محل مناسبی برای غربالگری متکدیان و شناسایی افراد نیازمند حقیقی و ایجاد خانه امن برای بانوان در استان ضروری است.
وی گفت: تاکنون پنج اردوگاه بازپروری معتادان در استان البرز راه اندازی شده که۲ اردوگاه دیگر نیز در حال تجهیز و آماده سازاست .
استاندار البرز افزود: راه اندازی یک مرکز متمرکز برای ساماندهی و درمان معتادان متجاهر از اولویت های استان البرز است که مصمم به محقق این نیاز ویژه هستیم.
وی ادامه داد: مطالبات و نیازهای مردم در حوزه های مختلف باید بررسی و راهکارهای قانونی و عملیاتی برای رفع آنها ارائه شود ضمن آنکه جبران عقب ماندگی ها در بخش های مختلف باید دنبال کرد.
عبداللهی گفت: از تمام طیف ها و گروه های فعال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی درخواست کرده ایم که در راه تحقق اهداف قرارگاه اجتماعی یار و همراه باشند.
وی افزود: رسیدگی به امور جوانان به ویژه ازدواج، اشتغال و مسکن از جمله اهداف این قرارگاه است و در قرارگاه های تخصصی اشتغال و مسکن نیز کارگروه ویژه ای برای این منظور تشکیل شده است.
استاندار البرز از دبیر قرارگاه اجتماعی استان خواست تا با تشکیل کارگروهی متشکل از اعضای مرتبط، طرح ویژه ای برای ازدواج آسان جوانان و همچنین فرهنگ‌سازی در این خصوص، اقدام کنند.
وی پیش بینی امکاناتی همچون تالارهای پذیرایی، لباس عروس، خودرو برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان را از جمله هدف های تشکیل این ستاد برشمرد.
وی گفت: از تمام مدیران استان البرز در دستگاه ها و شهرداران انتظار می رود که بخصوص در سال ۱۴۰۲ اعتبارات و توجه ویژه خود را به ۶۶ محله محروم استان معطوف کنند.
استاندار البرز با اشاره به حجم بالای برنامه ها برای جبران عقب ماندگی ها، افزود: با توجه به نیازها و مطالبات مردمی و فقر جدی در سرانه های آموزشی و پرورشی، بهداشتی و درمانی و ورزشی، مسکن ، نهضت های مدرسه سازی، ساخت اماکن ورزشی، مسکن و بخصوص برای جوانان، ایجاد اشتغال را راه اندازی کرده ایم.
وی گفت: تاکنون شاهد تحولات محسوسی در استان البرز و به ویژه محله های کم برخوردار ۶۶ گانه بوده ایم ولی کافی نمی دانیم و همچنان به شکل جهادی و عملیاتی درصدد حل موانع و ارتقا رفاه و معیشت مردم هستیم.
عبداللهی، حضور فعال و توجه خاص خیرین به سرانه ها و زیرساخت های استان را مغتنم دانست و از مدیران خواست تا از تمامی ظرفیت های ارتباطی خود با مسئولان ملی برای جذب اعتبارات ویژه نیز استفاده کنند.
در نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز، مدیر محله سهرابیه کرج با ارایه گزارشی به تشریح مسایل و مطالبات این محله پرداخت .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=281245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x